Onsdag

Ja igår då för klockan är över midnatt.
Jag vaknade när klockan ringde vid åtta för jag hade glömt fråga mamman när de skulle komma hem från läkaren. Mellan halv tio-tio sa hon och jag gick och lade mig igen. En timme senare gick jag upp och åt frukost innan N och mamman kom hem.
Vi stannade hemma och gjorde massa saker, lekte som vanligt och fixade med leklera, är det rätta namnet? Jag ordnade sedan lunchen och han åt bra! Efter efterrätt och ost såg vi lite Peppa Pig innan han sov sin siesta. Jag vilade då på mitt rum, somnade nog en kvart också. Planen var när han hade vaknat att vi skulle åka till biblioteket men han har inga ordentliga regnkläder, bara en enkel jacka så vi stannade inomhus och byggde en koja av stolar och lakan. Ute ösregnade det, var som floder på vägen.
Han tog sedan sitt bad och runt sju-tiden ringde mamman och sa att hon blev försenad, hon kommer oftast hem mellan 18.30-19.00 men idag var hon hemma 19.40 så jag fick fixa middagen, enkelt var det dock. Vi pratade en del om dagen innan jag fixade mig och åkte till centrum. Mötte Rike (Tyskland) och Sara (Sverige) och vi gick till en bar där de endast pratade tyska och sedan till en liknande där de pratade engelska. På den "tyska" var vi bara i fem minuter, Rike ville kolla och på den "engelska" slutade de precis när vi kom. Men vi fick massor av information och det var brittiska damer som var ansvariga. De sa att jag har en irländsk accent på min engelska? De undrade om jag varit på Irland mycket - aldrig sa jag. I vissa fall har jag hört att jag har en brittisk accent men aldrig irländsk haha.

Vi gick vidare och mötte fransoser som vi pratade med, spontant så där. Vi fortsatte sedan till en bar där vi drack drinkar och pratade massor. När klockan närmade sig elva började vi gå mot spårvagnarna och som alltid i Nantes, plötsligt regn. Vi passerade ett stort hus, lägenheter och såg att det var massa folk i en av lägenheterna.
En tjej i fönstret ropade "jag heter Clara, kom in till festen!" Rike tyckte vi skulle gå dit medan jag och Sara, de typiska svenskorna, tyckte att så gör man inte. Inte i Sverige iallafall. Några fransoser satt utanför och började självklart prata med oss "i love swedish people". Till slut gick vi in och upp till lägenheten som visade sig vara en hemmafest för ERASMUS studenter, typ internationella studenter från universitet. De frågade vem vi kände och vi sa Clara och sen var det inget mer med det. Haha så roligt. Vi var där i typ tio minuter innan vi gick till spårvagnen. "au revoir les suedoises"
Jag och Sara sa hej då till Rike som tog en buss hem. Vi gick sen till spårvagnarna men det visade sig att min spårvagn inte fanns så vi gick till bussarna. Jag frågade chauffören som var den drygaste och otrevligaste jag träffat om råd och tips men fick bara fräsigt svar tillbaka. Jag gick av bussen och sedan åkte den. Jag ville inte lämna någon själv i Nantes natt. Det visade sig vara ersättningsbussen för min spårvagn som åkte iväg. Kul. Vi hittade sedan Saras spårvagn och allt gick så fort så hon åkte med den.
Så där stod jag, själv i Nantes. Jag gick till taxistationen och såklart tar de inte kort under 15€ så vi stannade på vägen och jag tog ut pengar. Hemresan med taxi gick på 9.5€, 3.5€ billigare än förra gången. Typ 90 kronor att komma hem snabbt och säkert, SÅ VÄRT.
Nu har jag varit hemma i över en timme, ska sova nu. God natt!

Drinkar på baren.
Ja det här var hemmafesten som vi "våldgästade"/besökte. Haha!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR