Igår, måndag den 29 april 2013

Jag vaknade klockan nio och flög upp ur sängen. Kvällen innan hade min mobil dött och jag hade satt den på laddning och glömt sätta ett alarm... Jag hörde att N var vaken och att morföräldrarna var hemma så jag gick ned och åt frukost. Det var dock lugnt som tur var. De åkte runt 10.30 till Bretagnes kust och då blev det påklädning och tandborstning för N. Vi passerade förmiddagen som vanligt och till lunch blev det sedan pasta och fiskpinnar till N och till mig en svampsoppa. Han sov sedan och jag passade på att börja packa upp all min packning från mina resor samt att anmäla min plånbok försvunnen till Londons polis. En timme senare fick jag ett mejl om att de skulle göra en utredning. Jag håller tummarna!
Han vaknade runt 16-tiden och vi lekte då i trädgården med hunden innan han duschade, verkligen helt utan problem. Pappan kom hem vid 19.00 och jag frågade om han visste om det fanns en polisstation i närheten. Han blev såklart förvånad och jag förklarade att min plånbok hade blivit stulen i London och så drog jag alla detaljer också om det... Han tyckte synd om mig och jag frågade sedan om han kunde hjälpa mig med min resväska, då den var låst och nyckeln låg i min plånbok. Tack och lov gick det bra att bryta upp låset.
Vi åt sedan pizza till middag och mamman kom sedan hem efter att ha gjort veckohandeln av mat. Jag gick upp till mig, fixade mig i ordning och gick sedan ned. Pappan undrade om jag behövde lite pengar och mamman undrade då varför så jag förklarade då för henne om allting. Samt att jag behövde ha en bekräftelse på att jag gjort en anmäla för min svenska försäkring. De sa då att jag skulle ljuga om att det hände i Frankrike istället då den franska polisen skulle skratta åt mig om jag sa att det hände i London men skulle anmäla det här. Jag ringde pappa sedan och han sa att det räckte med en anmälan, den från Londonpolisen, så jag gick ut på en promenad i kvarteren istället. När jag kom hem vid 21.45 så skypade jag 30 minuter med mamma och pappa innan jag såg Revenge och somnade runt midnatt.

Där spårvagnen går, 2 minuter från mig.
Några gator från där jag bor. Fin skymning vid 21-tiden.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR