Tisdag den 23 april 2013 - Bryssel

Jag vaknade först vid 9.00, stängde av alarmet och vakande igen vid 10.00. Då fick jag en sån himla fart haha, eftersom vi sagt att vi skulle äta frukost vid 9.00. Det var dock lugnt och vi åt frukost tillsammans, en del belgiska specialiteter. Jag fixade mig sedan i ordning och sedan åkte jag och min pappas kusin med bilen mot centrum vid 12-tiden. Vi började med EU-kvarteren, körde runt där och kollade på alla byggnader där alla besluts tas. Där såg vi också Sveriges ambassad.
Vi fortsatte sedan till en loppmarknad, gick runt vid gatorna där det fanns många antikvitetsaffärer och så. Därefter fortsatte vi, åkte runt med bil i flera olika områden. Till slut kom vi dit hon hade bott när hon var liten, vi kollade i några tebutiker, köpte belgisk brioche på ett fint bageri och sedan gick vi på ett museum om arkitekten Horta. Det var väldigt fint och intressant! Vi fortsatte och åkte runt och åkte till hennes lägenhet i stan som de håller på att renovera. Därefter åkte vi till floden och gick där omkring, köpte belgiska pommes frites och åt kokta sniglar. Det var gott, väldigt! Första gången jag åt sniglar :]
Vi gick sedan till fots och kollade på husen och så. Sedan sa vi hej då och jag gick omkring i kvarteren omkring Grande Place. Köpte lite vykort och så. Jag gick sedan i typ en halvtimme och letade efter en bankomat men hittade verkligen ingen haha. Sedan gick jag (tyvärr) in på McDonalds för en cola light, jag ville ha wifi haha. Satt där i en halvtimme och ringde bland annat mamma på Skype och försökte hitta ett hotell/hostel i London då jag inte hade bokat något (åkte två dagar senare). Vid 20.00 väntade jag vid "De Broucere" på min kompis Ida från gymnasiet. Roligt att ses! Vi gick till Delirium Bar, såg den kvinnliga Maneken Piss bland annat. Där satt vi sedan på uteserveringen i en och en halv timme och pratade vad som hänt sedan sist = mycket. Vid 21.45 sa vi hej då och jag åkte hem med min släkting. Vi åt lite soppa när vi var hemma innan jag gick upp till mig vid 23. Jag såg då senaste avsnittet av Revenge och packade ihop innan jag somnade efter midnatt.

Vid EU-kvarteren.
EU-kvarteren.
Ett torg i Bryssel vid EU-kvarteren.
Sveriges ambassad!
Marknaden vi åkte till.
Belgiska pommes frites.
Alltså ser ju hur trött som helst ut...Vi åt också kokta sniglar med selleri, gooootttt:)

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR