Torsdagen den 4 april 2013

Jag vaknade först vid 9.00 imorse av att hunden skällde för fullt, somnade om och vaknade vid 10.15. Låg kvar i sängen ett tag och bara tog det lugnt innan jag gick ut på en promenad med hunden i kvarteret. Jag kom sedan hem, duschade och fixade mig i ordning och gick sedan och hämtade N vid 11.55. Vi åt ravioli till lunch och sedan lämnade jag honom i skolan. Vid min spårvagnsstation mötte jag Rike och vi åkte tillsammans till franskakursen, hade franska i två timmar och så. Jag fick tillbaka en text med B2++ och det kändes asbra hihi. Efter lektionen frågade jag läraren om DELF provet, om man kunde öva och hur det är uppbyggt. Det är ungefär som nationella provet; läsa, skriva, prata och lyssna. Den skriftliga delen är väldigt ofta ett brev.
Jag åkte hem sedan, hämtade N och vi lekte hemma. Han duschade och mamman kom sedan hem 18.50 och pappan strax därefter. Jag fick min lön och halva summan för DELF-testet, så snällt!! Innan middagen satt jag i vardagsrummet och läste lite gotländska tidningar som mamma och pappa tog med sig. Vi åt sedan lax, potatis och grönsaker. Jag gick upp till mig vid 20.40, skrev till Rike och Sara en del och bloggade. Nu ska jag läsa lite i en fransk bok för att sova.

Haha well gjorde detta också. Och som vanligt, smarta jag, det stod "låt INTE lermasken torka" och vad gjorde jag då; jo lät den torka........................

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR