Fredagen den 18 januari

Jag vaknade runt 9.40, tog en del sovmorgnar den här veckan då jag inte skulle få någon i helgen. Jag hörde då att mamman fortfarande var hemma. Under natten hade jag vaknat vid 4-tiden och sett att det var snö ute. Hennes bil var nu kvar hemma också så jag tänkte att det måste vara på grund av snön. Tydligen stannar allt när det kommer snö här. Jag gick till badrummet och mötte då pappan i trappen, han sa god morgon och sa att det var på grund av snön de inte var på jobbet. Jag gick ned runt 10 och då åkte även de till jobb med spårvagn då det var för halt för att köra bil med sommardäck. Jag åt frukost, tvättade håret, fixade mig och förberedde lunchen. Jag hämtade N och han var överlycklig över snön "il y a vraiment beaucoup de neige à Nantes!" Haha jag fick låtsas och hålla med honom, det var egentligen bara några centimeter...
Vi åt omelett som jag gjorde med ost och skinka och han tyckte mycket om det. Jag lämnade honom i skolan igen och allt gick utan problem. Jag städade ordning i köket lite och diskade innan jag mötte Rike på juice baren i centrum vid 14-tiden. Drack en chai och vi satt och pratade tills 15.15 då Rike skulle ta sin buss hem. Den var lite försenad dock på grund av demonstrationer IGEN. Vi sa hej då och jag köpte lite saker till tågresan till Brest på Monoprix.

Jag tog spårvagnen vid 15.45 och två hållplatser från Centrum, jag bor 5 hållplatser från allra centralaste delen (t-centralen i Sthlm typ), så sa de att spårvagnen var sönder och inte gick längre. Nästa spårvagn var 8 minuter senare så jag gick hem istället. 16.00 öppnade jag dörren hemma. Tur att jag var i god tid! Under förmiddagen hade INGA bussar gått, endast spårvagnarna. Framåt lunch hade 1/3 av alla bussar börjat gå och på eftermiddagen hälften av bussarna. Sjukt att de inte klarar av snön!
Jag var hemma med valpen lite och gosade med honom och hämtade N sedan. Vi såg Peppa Pig på teven och vid 17.00 kom pappan hem, blev väldigt förvånad! Vi pratade lite, han bytte från kostym till vardagskläder för att gå ut med hunden och det viktigaste - köpa baguetten. Han bad mig duscha N under tiden han var borta men precis då kom mamman hem och sa att det inte var nödvändigt. Enkel dag!
De gjorde ordning middagen som blev samosa och hamburgare (med skinkskivor istället för hamburgare). Vi pratade en hel del, om min resa till Brest, vad jag ska se i Frankrike m.m. Jag gick upp till mig vid 20.45, fixade mig och mötte sedan upp Sara och Rike vid Commerce vid 21.45. Precis innan jag skulle gå så sa pappan nere i vardagsrummet "ehm Mikaela, om du kommer hem sent, kan du använda toaletten i badrummet på första våningen? Den låter mindre och vi vaknar annars jämt när toaletten på badrummet på andra våningen används..." Haha oj vad jag skrattade sedan. Jag sa: inga problem, hade inte tänkt på det och pappan sa att det var absolut ingen fara. Det roliga är att jag bor på andra våningen och de på tredje våningen och att de vaknar varje gång den används haha. Då måste de alltså hört när jag kommit hem sent, runt 5.30 i vissa fall. Alltså vet de att jag kommit hem då, oj då. Men jag bryr mig inte, om de har ett problem med att jag kommer hem sent så tar de upp det med mig.

Vi gick iallafall till baren Delirium, pratade en himla massa som vanligt, vi gick sedan till Commerce igen och mötte upp Alex och Leemart från universitetet på en bar med en del andra. Blev en timme där eller något, pratade med några från Mexico och en del fransoser som skrek "les filles, les filles, vous venez d'où?" Till slut svarade vi Sverige och det gjorde bara dem mer intresserade. Rike och jag tog sällskap till bussen, Sara stannade med de andra och jag tog bussen vid 00.35 och gick 5 minuter hem. Valpen vaknade med gjorde inget ljud av sig. Jag packade och somnade runt 01.30


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR