Igår torsdag

Jag vaknade vid 8, skulle lämna N i skolan så mamman knackade på min dörr en kvart senare och sa att hon skulle åka till jobbet snart och om det var möjligt att jag kunde gå på promenad med hunden. Jag lämnade N i skolan utan problem, gick hem och tog hunden på promenad, upp till spårvagnshållplatsen och en runda tillbaka. Möter så mycket personer på vägen och alla stannar och pratar om hunden.
Jag kom hem, åt frukost och ringde Rike. Jag åkte sedan till centrum, var där 10.00 och mötte Rike vid H&M. Jag hittade en hel del bra på rea men då var redan min storlek slut... Hittade en paljettkrage för 5€ iallafall. Vi mötte sedan Sara, gick till Zara och sedan var jag tvungen att gå. Tog spårvagnen från Bretagne vid 11.30, gick hem och förberedde lunchen, blev kyckling och morotspuré. Inga problem alls. Innan kg hämtade N gick jag en promenad med hunden.
Efter att ha hämtat N så tog jag spårvagnen till franskakursen. Det var jag Sara Rike, en tjej från Brasiliens, en äldre dam från Venezuela och sedan kom en från man från Spanien. Sara och jag trodde båda han var byggarbetare och hans franska var verkligen inte den bästa. Haha vartannat ord var spanska och vissa fraser var helt spanska! Det roliga var att han sedan sa, jag fick en fråga om vad folk ofta tycker om mig och då fick alla svara vad de trodde om mig första gången och han sa då: "elle est jolie" = hon är vacker. Haha vem säger så på en franskakurs? Gud vad vi inte kunde sluta skratta under hela lektionen.
Jag hämtade N sedan, vi var hemma och lekte. Han duschade och allt gick utan problem. Mamman kom hem, pappan med när vi började äta middag - kyckling i kokos med ris. Jag berättade om Rennes resan och så. Gick sedan upp till mig, Skypade med familjen i en timme och somnade tidigt, vid elva.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR