Igår torsdag

Jag vaknade vid åtta som alltid när jag har N hela dagen. Pappan gick hemifrån 8.15 så då började valpen att gnälla. Jag gick ned, åt frukost, diskade efter mig, var ute med valpen i trädgården och 9.45 vaknade N. Morgonen såg ut som den alltid gör. Det gick bättre med valpen, nästan inga "olyckor" inomhus. Valpen sov ganska mycket under dagen.
Jag värmde på lunchen, fläskkött och stekt potatis blev det. Det var inga problem och dagen fortsatte som den alltid gör. N sov sin siesta och valpen med. Jag kände hur trött jag var, annars brukar jag ha cirka två-tre timmar att vila när N sover men nu hade jag valpen att se till då också. Men det var väldigt tröttsamt... N vaknade vid 16.30, vi gick ned och ut i trädgården och lekte med valpen efter mellanmålet. Valpen sov och N tog sitt bad, verkligen INGA problem med honom under dagen. Mamman kom hem 18.40 och bad om ursäkt och tackade så mycket att jag tagit hand om valpen.
Jag tog det lugnt direkt då, läste svenska tidningar och när pappan kommit hem och gått promenad med valpen så åt vi middag. Haricots verts med korv. Vi drack rödvin från Loire (området som Nantes tillhör) och pratade. Till exempel sa pappan att fransoser skämtar om alla sina grannländer, exempelvis de i Belgien pratar med en konstig accent och de i Schweiz pratar sakta. Eller om det var tvärtom. Jag var väldigt trött efter 10 timmar med en 3åring och en valp. Oroade mig lite att valpen skulle bli mitt jobb de kommande veckorna... Så jag frågade mamman efter middagen då hon diskade hur de blir då. De hade inte riktigt bestämt hur de gör nästa vecka, rättare sagt, de vet inte. Men hon sa väldigt tydligt att han är inte mitt jobb, han ingår inte i mina arbetsuppgifter och det var inte jag som ville ha en hund - det var dem. Så himla skönt att hon resonerade så! Men när jag hämtar N från skolan tar jag med hunden på promenad samtidigt, jag hämtar ju ändå N. Men annars är det deras uppgift sa hon. Och så ger jag bara honom mat när jag ändå äter lunch med N.
Jag gick upp till mig vid 21, Skypade med familjen hemma i en timme och berättade om eventuella planer för hösten. Jag somnade runt 23.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR