Torsdag den 24 januari

Jag vaknade runt 9.15, åt frukost och fixade mig och vid 10.20 tog jag spårvagnen till Commerce, mötte Sara där och vi gick till Fnac. Där köpte vi ett födelsedagskort till Rike eftersom hon fyllde 20 år. Sara och jag köpte också biljetter till bion senare under kvällen, 5euro! Vi gick sedan runt i halva Nantes och letade efter en typisk födelsedagstårta - hittade ingen så det slutade med att vi köpte cookies på La Tartinerie. Det var rätt problematiskt att veta hur många vi skulle köpa, antalet på franska kursen varierar och vi tänkte bjuda på lektionen nämligen. Vi köpte åtta stycken iallafall och jag gick till spårvagnen. Haha vi var rätt nervösa att vi skulle möta Rike, jag hade inte sagt att jag skulle träffa Sara innan franskan och Sara skulle sedan möta Rike.
Jag åkte hem runt 11.30, förberedde lunchen och hämtade N i skolan. Det blev potatis och kycklingklubbor. Inga problem med N och jag lämnade honom sedan i skolan och åkte till franskan. Träffade Rike och önskade massa grattis, vi gav henne sedan födelsedagskortet längre ned. Vi hade skrivit en text, översatt den till tyska med Google Translate så det blev väldigt roligt! Vi sjöng sedan "ja må hon leva" + alla verser på svenska. Vi hade sedan franska i två timmar. Juste, presenten till Rike var en överraskning, hon vet ännu inte vad det är! Imorgon avslöjas det! Vi bjöd alla på cookies, vi var nio så det gick nästan bra.
Jag hämtade sedan N och vi spenderade eftermiddagen hemma som alltid. Pappan kom hem efter han duschat, vid 18.20. Han sa att jag kunde gå när jag ville och jag frågade lite förvånat, mamman hade sagt att jag skulle fixa middag till N vid 19.00. Vi försökte ringa henne men inget svar så vi åt pasta och korv vid 19-tiden. Hon kom hem vid 19.25, var sen och vi hade inte ätit klart. Hon åkte med N direkt, tog med valpen och åkte på valpkurs. Jag tog två äpplen, packade ihop min väska, sa hej då till pappan och åkte till centrum. Jag var på bion vid 20-tiden och väntade på Rike där. Hon kom strax därefter och sedan Sara också. Vi såg filmen Django Unchained. Superbra, se den!!! Rike bjöd oss på varsin liten flaska mousserande vin, hon sa att de ofta dricker det i Tyskland vid födelsedagar så hon ville hålla på traditionen. Vid 00.00 tog jag spårvagnen hem.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR