Fredag 31/5-13

Jag vaknade vid 10-tiden och kände mig en aning sjuk så jag stannade i sängen och tog det lugnt. Vid 11.55 hämtade jag N och vi åt ravioli till lunch. Efter att jag lämnat honom gick jag hem, sov 40 minuter och åkte sedan till centrum. Jag bytte spårvagn vid Bretagne och gick till Place de Cirque där jag mötte Sara i spårvagnen. Vi åkte till universitetet för att lämna våra kuvert så vi får veta på resultaten från DELF-provet. De kan nämligen inte skicka ett mejl, vi måste lämna frankerade kuvert så de kan skicka resultaten... Har jag nämt att Frankrike är några år efter Sverige? Samt att diplomet kan vi hämta ut på den franska ambassaden i Stockholm efter 5-7 månader (oktober-december.)
Jag tog sedan bussen hem och gick till apoteket för att köpa stepsils. Jag hämtade N och vi stannade hemma. Mamman var hemma vid 18.50 och pappan lite senare. Vi åt torsk i ugn och kokt potatis till middag. Rike och Sara var barnvakter så jag kunde inte möta upp med dem innan de var klara så jag väntade hemma. Vid den här tiden kände jag mig sämre, ont i halsen och en röst som var väldigt borta och hes. Jag åkte till stan 23.03, vid bussen som går 5 minuter från mig. Jag mötte Rike vid stan och vi gick till parken vid Petit Hollande. Sara kom sedan och vi gick till Au Vestaire där vi träffade Mirna och Kensie. Jag, Rike, Sara och Mirna gick sedan till Le Petit Marais där vi var ett tag innan vi avslutade kvällen på Marlowe. Jag hängde lite på övervåningen med Kensie och Mirna innan Rike upptäckte att hennes mobil var borta så vi gick tillbaka till Le Petit Marais och där hade någon lämnat in den i baren! Sån tur! Vi gick till Commerce och jag upptäckte då att min tshirt (som vi skulle låta alla skriva på) inte var i min väska så vi gick till parken och där var den, jag visste nästan att den låg där. Vi satt sedan vid Commerce ett tag och pratade innan vi köpte en smörgås och jag tog 5.12-spårvagnen hem. Somnade runt 5.45.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR