Torsdagen

Jag hade jag planerat in en sovmorgon. När jag annars kan sova till runt 9 varje morgon så kände jag att jag behövde en sovmorgon efter att gått upp 7.50 tre dagar i rad. Men inte då, mamman knackade på min dörr 8.20 och jag vaknade av det. Hon sa att N hade feber och behövde stanna hemma. Jag pratade lite snabbt med henne och hon sa att jag ändå kunde gå på franskakursen vilket var väldigt snällt.
Hon åkte och även pappan, N låg och vildaste i sängen och jag stannade i min säng ett tag med öppen dörr. Åt frukost runt 9.30, N lekte samtidigt. Han klädde sedan på sig och borstade tänderna utan problem och fick sedan se en film. Vi åt lunch sedan; han åt varmkorv och pasta och jag åt korven och stuvad spenat. Mamman kom sedan hem vid 13.10, sa att jag kunde gå på franskan och jag mötte sedan Rike på spårvagnen. Vi hade två timmars franska, gick igenom plusqueparfait men det var enkelt så det var bra. Jag sa sedan att jag inte kommer nästa vecka eftersom mina föräldrar är här då.
Jag åkte sedan hem, pappan och N låg och sov när jag kom hem i vardagsrummet. Jag pratade lite snabbt med pappan och han sa att jag kunde börja jobba vid 18. Därefter såg jag klart på SATC-filmen. Jag gick ned straxt innan 18, pratade en del och påminde pappan om min lön. Tydligen hade jag tänkt fel, att det var en veckolön kvar på den här veckan men det var två veckolöner så det var bra (eftersom det är bara en vecka kvar). Jag ska nog spara en av veckolönerna och ha det att betala franska provet DELF med, kostar nämligen hela 120€!
Pappan gick för att ta ett glas med en kollega och mamma hade ett jobbmöte så jag började laga middagen. Stekte kycklingfilé, hällde i en baskisk såg och kokade ris. Blev gott! N åt inte så mycket då han är sjuk... Han såg sedan klart slutet av en film och mamman var hemma vid 20.00, trodde jag var tvungen att natta N. Hon tackade att det fanns mat till henne och vi pratade sedan en himla massa. Om jag vill låna bilen när jag ska göra DELF-provet vid universitet men jag sa nej, inte vill jag köra haha. Och om jag är nöjd med min franskaskola eller om universitet är bättre, med tanke på var den nästa Au Pairen ska läsa franska. Jag rekommenderade henne universitet, mycket mer folk där och lätt att träffa fransoser vilket annars är rätt svårt. Såklart träffar man de när man går ut men det är inte så att jag har franska vänner som jag umgås med.
Vi pratade en hel del mer och jag gick upp till mig vid 21-tiden och pappan kom sedan hem. Jag läste lite bloggar och gick och la mig vid 22.30, så trött.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR