Onsdag 22/8

Vi började morgonen med att gå till stranden, en varm dag det här med. Efter lunch gick vi precis som vissa tidigare dagar till lekplatsen, eller rättare sagt N och kusinerna cyklade. Vi gick ut till piren och kollade på båtarna innan barnen ville till stranden igen så Isabella kom cyklandes med badkläder. Vi var på stranden ett bra tag och runt fem-sex tiden blev det ebb och flod. Helt sjukt att nästan hela stranden försvinner. På bilderna nedan är det musslor som sitter fast i stenarna pga tidvattnet. Vi for sedan hem och fixade oss eftersom det var kusinernas och Isabellas sista kväll på semestern. Vi åt god middag på Crêperie Ti Krampouz Nod. Låt inte bilderna lura er, så goda crêpes och galettes! Jag tog först en med bacon, chèvre, honung och äpple och sedan en crêpe med choklad. Riktigt goda! 
Runt halv elva tiden mötte jag och Isabella upp au pairen från Nya Zeeland, Daniella, och vi gick till ett par fransoser. Tror vi var cirka femton personer där inklusive oss. De flesta pratade bara franska men vissa pratade även lite engelska med oss. Det roligaste var när en fransos skulle berätta att han varit i Sverige och jag frågade var. Vet inte hur många gånger jag upprepade: "where?" "i don't know a place in sweden called that?" Sedan kom jag på att han kunde skriva vad det hette. Nynäshamn. Började skratta som bara den och sen fick jag förklara att det är därifrån jag tar båten när jag ska till ön där jag bor (bodde). Så roligt. Enligt honom var Sverige asbra, särskilt Stockholm och Nynäshamn. Citerat: "great restaurants, great music, great party, great everything." Kändes lite olikt från Sverige, här var det folk som träffades, drack vin champagne whiskey och pratade. 
Vi sa sedan hej då och vandrade hem i mörkret runt ett- halv två tiden.

Det är lite problem med blogg.se, vissa bilder kommer senare!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR