Söndag 18/8

I söndags var både jag och Isabella lediga och efter lunchen bestämde vi oss att åka på utflykt till den närliggande staden med cirkus 70 000 invånare, Quimper. Dock kom vi på efter ett tag att det var söndag och i Frankrike betyder det nästintill ALLT är stängt.
Vi tog iallafall bussen till Quimper, en halvtimme tog det och det kostade 1,5 € (cirka 15kr) enkel resa, billigt! Vi kom dit och strosade runt, 31 grader varmt. Kollade i den kända katedralen och de gamla gatorna och kvarteren och jag köpte vykort och skickade hem till Sverige. Jag köpte också fem stycken macarons för 2,7 € (cirka 25kr) på en chokladtillverkning. Upptäckte att de har flera affärer i Frankrike, bland annat i Nantes! Kolla hemsidan här

På varje liten gata som vi gick på såg vi flera crêperie, vet inte hur många vi såg på hela dagen. Femton-tjugo? Vi åt sedan "lunch" vid ett nöjesfält, varsin GIGANTISK belgisk våffla med nutella. Kunde knappt gå efter den, matkoma. Det blev lite souvenirbutiker sedan innan vi satte oss på en bänk vid floden och njöt av Frankrike. Efter cirka tre timmar i Quimper åkte vi med bussen hem. Jag upptäckte också att sushi är billigt, 12-bitars för cirka 50 kronor.

Jag och Isabella 

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR