Torsdag, första dagen

detta är tidsinställt, måste få lite "space" mellan inläggen :]

Första dagen idag. Igår kväll visade de mig runt i huset och jag fick mitt rum. Riktigt fint! De fick också några presenter och jag packade upp all min packning. Innan jag skulle sova öppnade jag fönstret, i hopp om att få lite kall luft in i rummet. Det blev bara ännu varmare, i-landsproblem eller vad?
Imorse vaknade jag av att kyrkklockorna spelade i säkert 10 minuter klockan nio. Vi åt frukost och sedan fixade jag mig. Vi gick runt i Nantes och de berättade massor på franska (vi pratar endast franska så tänk vilket kaos det är i mitt huvud nu). Vi matade lite änder (fast de säger ankor) vid ett slott och sedan begav vi oss hem igen och åt galettes och crêpes. De fick resten av presenterna idag och var så överraskande eftersom det var så mycket enligt dem. Mamman och jag åkte sedan efter en liten siesta till min franskaskola. Det är verkligen fint här! Vi handlade sedan lite blandat som är bra att ha innan vi åkte hem. Där hämtade vi pappan och N och vi gick till en närliggade park. Där spelades det fotboll och basket, en riktigt fin och grön oas mitt i stan! 

Hemma blev det middag med lite rester från igår eftersom vi åker imorgon på "semester". Vi pratade hela middagen om skillnader Frankrike - Sverige. Juste, innan middagen såg vi Småkrypsliv på franska. Tur att jag sett den så mycket att jag kan handlingen felfritt :] Nu sitter jag här på mitt rum och äter några bitar svenskt lösgodis. Imorgon åker vi till kusten på "semester" och stannar en vecka. Imorgon kommer också den tyska au pairen som jag har haft kontakt med. 
Jag får se när jag skriver nästa gång, annars blir det uppdatering om en vecka!



Kommentarer
Postat av: Sara

Gud vad fint det är där! Hoppas du har det bra:))
Jag blir avundsjuk och vill också flytta utomlands snart!
puss och kram

Svar: puss på dig sara! saknar dig! tack för viber-konversationen häromdagen :))))))))))))))
/Mikaela Åhlén

2012-08-17 @ 13:21:14
Postat av: beatrice

Hej!
Jag heter Beatrice och jag ska åka som au pair nästa år, hittade din blogg på au pair forumet! Jag tycker det är jätteroligt att kunna följa din resa från början, så jag lägger till dig på bloglovin nu, haha :-D
LYCKA TILL MED ALLT!!!

Svar: Roligt att du hittat min blogg! Var ska du åka som au pair? Lycka till! :)))))
/Mikaela Åhlén

2012-08-17 @ 14:24:47
URL: http://beaboy.blogg.se
Postat av: Rebecca

Åh, det ser riktigt fint ut! Tror du kommer stormtrivas. Hoppas du har det kul på din semester! :)

Svar: Tackar! :)))
/Mikaela Åhlén

2012-08-18 @ 12:15:01
URL: http://backaintepaback.bloggsida.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR