Igår, lördag

Jag vaknade runt 9.30 men gick inte upp förrän 11.30. Sa god morgon till värdfamiljen, de hade vaknat 30 minuter tidigare så de satt och åt frukost. Jag gjorde i ordning min frukost och gick sedan upp till mig och åt den i sängen. Skypade sedan med bror och sedan kom N in i mitt rum med ett paket. Han var väldigt glad och snäll. Han sa att brevbäraren kommit med paketet precis. Det visade sig vara från mina föräldrar! Glad! Jag skypade med mamma sedan, totalt blev det Skype i två timmar. Jag fixade mig sedan och tog sedan spårvagnen till Commerce där jag mötte Rike och Johanna. Spårvagnen var full men alla gick av vid Bretagne där det vid 15.00 skulle vara stora demonstrationer IGEN mot den kommande flygplatsen.
Vi tog sedan spårvagn till Duschesse Anne där vi bytte till Busway mot Bealieu, ett stort shoppingcentrum på Île de Nantes. Vi gick runt där ett bra tag, jag köpte en tshirt och en stickad tröja på Vero Moda - vill ni se bilder? Efter ett tag där så åkte vi tillbaka, Rike tog bussen hem och jag och Johanna promenerade runt i centrum. Vi gick till Place Royale och köpte varsin tysk Bretzel, första gången jag åt det! De var goda. Sen så gick vi lite och kollade efter julklappar innan hon åkte hem med sin buss. Jag gick runt lite till, köpte nya pennor och sedan köpte jag ljushållare och ljus för att göra en "adventsljusstake". Dock köpte jag fel ljus så ska försöka byta på måndag. Jag tog sedan spårvagnen och var hemma runt 19-tiden. Drack varmt vin med värdföräldrarna, N var trött och vi åt middag - pestopasta. Jag gick upp till mig runt 21.30 då middagen var klar och skypade med Clara i 45 minuter innan jag somnade runt midnatt. Såg de två senaste avsnitten av julkalendern innan jag somnade.

Shoppingcentrumet.
Vi hamnade mitt i demonstrationen vid Commerce på eftermiddagen!
Bretzel!
 
Film som jag hittade från demonstrationen.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR