Igår, onsdag - Anna Karenina

Jag vaknade runt åtta, hörde att N var vaken så jag gick upp och började klä på mig. Pappan knackade på min dörr sedan för att se om jag var vaken och sa att N var vaken. Jag sa att jag hade hört det och gick sedan ned. De åkte till sina jobb sedan och N såg barntv medan jag åt frukost. Det var sedan en del problem när han skulle klä på sig, han grät och skrek men det löste sig. Förmiddagen spenderades som vanligt sedan, lek med bilar, påklädning, tandborstning - utan problem. Klockan elva tog vi spårvagnen till sporten, var där 11.35 och jag stannade i tio minuter innan jag gick en promenad längs floden Erdre. Det var så himla himla fint däromkring! Har varit söder om Erdre men inte just där, ska definitivt dit snart igen. 12 grader var det idag också och strålande sol.
Jag kom tillbaka tio minuter innan sporten var slut och vi gick sedan hem. Spårvagnen var proppfull så rätt tröttsamt. Vi kom hem, åt ravioli till lunch och sedan var det dags för hans siesta. Han var inte i säng förrän 14.45 dock... Han ville inte ta sina mediciner så det var lite diskussioner där... Tror han bara var trött. Jag tog det lugnt medan han sov och jag väckte honom sedan 16.40. Då var det inte så kul. Han grät konstant och skrev i cirka en halvtimme minst... Jag försökte allt jag kunde komma på men inget fungerade. Runt 17.20 hade han lugnat ner sig och tio minuter senare så upptäckte han att jag lekte med hans bilar så han gjorde även det också. Det är rätt svårt när det blir så, inget fungerar direkt. Vi hade iallafall en bra eftermiddag efter det, han badade utan problem och pappan kom hem 19.30. Mamman var iväg och simmade i simhallen så pappan lagade middag - första gången under fyra månader. Det blev rösti och pannbiff ungefär. Mamman kom dock hem 20.00 så vi åt middag tillsammans, pratade om den teknologiska utvecklingen och de blev förvånade när jag sa att jag hade kasettband när jag var liten. Pappan fortsatte prata om det ett bra tag och jag gick sedan upp till mig, fixade mig i ordning och tog sedan spårvagnen till Centrum. 21.35 mötte jag Rike och Sara. Vi gick till bion och köpte biljetter till filmen "Anna Karenina". Den hade premiär idag men i Sverige har den premiär 15 februari! Väldigt bra var den! Har dock inte läst boken... Den var slut 00.15 så vi gick till Commerce, pratade en del och jag åkte sedan hem vid 00.30 och var hemma 00.38. Nu ska jag sova!

Instagram bild från idag, heter mmmikaela där. På bilden är det där jag promenerade längs Erdren.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR