Söndag - en dag i julens tecken

Jag tog spårvagnen 15.32 och mötte sedan Rike och Johanna på spårvagnen vid Commerce. Vi fortsatte och gick av vid "8 Mai", södra Nantes, där vi tog en buss till Sara som bor i södra Nantes. Vi mötte henne vid busshållplatsen där vi promenerade hem till henne, kändes som att vara hemma i Sverige nästan - mycket skog vilket var länge sedan jag såg. Väl hemma hos henne hälsade vi på hennes värdföräldrar och började sedan baka pepparkakor, drack te, bakade tyska julkakor och drack glögg. Hade jättetrevligt och vi höll på så från klockan fyra till runt sju tiden. Då gick vi ned, åt kakorna och drack mer te och pratade sedan länge med hennes värdfamilj. Hennes värdmamma skjutsade oss sedan till spårvagnsstationen och jag, Rike och Johanna tog spårvagnen. De gick av vid Commerce och jag fortsatte hem.
Pratade lite med värdfamiljen när jag kom hem vid nio och gick sedan till mig. Nu ikväll har jag sett Solsidan, chattat med några kompisar och sett julkalendern från idag. Imorgon är det måndag och sista hela veckan här innan jag åker hem, jag åker hem den 21a på fredagen så det är bara 4 dagar här då! Vill bara hem nu!




Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR