Tankar

Klockan ärr just nu runt kvart över sju. Jag har ännu ingenting i min resväska. Den är helt opackad. Om exakt tolv timmar lämnar jag huset här i Nantes, tänker åka en timma en tåget går - allt för att inte missa det. Så här sitter jag, i soffan i vardagsrummet och väntar på middagen. När pappan kommer hem ska vi dricka champagne, fira att jag åker hem?
Nej men jag borde packa men orkar inte. Det är SÅ tråkigt. Och det är ändå bara att slänga ned julklapparna och kläder som jag vill ha. Jag kommer ju bara stanna i Sverige tills 30 december. Uppdateringen när jag är i Sverige kommer vara på 0. Bloggen handlar ju ändå om mitt liv här i Frankrike. Och jag kommer ha så fullt upp så jag har inte tid heller tror jag. Herregud jag borde packa. Borde gå upp nu innan middagen men jag packar inatt istället, innan midnatt. Eller senare. Ska bli så roligt att komma hem, lämnar huset i Nantes 7.00 och är i Stockholm 19.00. Sover hos min farmor på kvällen, tar båten till Gotland dagen efter och är framme 14.25. Lite tråkigt att ha så lång hemresa men huvudsaken är att jag ät i Sverige. Och att komma till Paris väldigt snabbt är väl inget dåligt?
Nu ska jag tänka ut i huvudet att jag inte glömmer något. I vardagsrummet spelas fransk julmusik men ändå finns ingen julstämning hos mig, behöver snön och min familj.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR