Tisdag - ändrade planer

Jag vaknade vid åtta och 8.20 så gick jag och sa god morgon till N och mamman. Hon åkte sedan och jag och N gick till skolan - inga problem. Jag gick hem, åt frukost och tvättade sedan mina gamla lakan och handdukar. Jag var så himla trött, tror inte jag sov så bra inatt, så jag sov 45 minuter och låg sedan och läste svenska tidningar i sängen innan jag värmde på lunchen, kycklingklubbor och morotspuré, innan jag hämtade N. Han åt väldigt bra, inga problem alls idag. När han sedan såg ett avsnitt av Peppa Pig så kom mamman hem, hon hade glömt skriva i ordning N's läxa som han hade, de skulle komma på "une bonne nouvelle"/en bra nyhet. Pappan sa igår att de kunde skriva att den goda nyheten är att jag stannar ytterligare 6 månader.
Hon åkte sedan till jobbet igen och när jag sa till N att vi skulle gå, då blev det jobbigt. Han grät och skrek att han ville att mamman skulle lämna honom. Sedan så sa han att han inte ville till skolan. Efter fem minuter var vi sena till skolan så jag ringde mamman och hon pratade med honom. Hon frågade mig sedan om jag hade några planer för eftermiddagen. Jag sa att jag inte hade det, skulle egentligen mött upp med Sara Rike och Johanna men både Rike och Johanna kunde inte - Rikes barn var sjuka och Johanna hade inte tid. Så det var bara Sara jag skulle mött upp med men jag visste att det inte fanns en chans att N skulle ändra sig, dessutom är detta mitt jobb.... Hon sa dock "merci beaucoup" väldigt många gånger. Jag sjöng och läste för N och sedan 14.10 så sover han.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR