Tisdagkväll

N fortsatte att sova och jag gjorde inte så mycket då, skrev brev till farmor om Paris bland annat. Pappan kom sedan hem vid 16.30 och han hade ingen aning om att N sov siestan hemma förrän jag berättade det. Han undrade också om mamman visste om det ;] Jag gick inte till N runt 17.00 och vi gick ned efter ett tag, pappan sa till honom några gånger när han började tjafsa med mig. Pappan gick upp för att jobba och vi var kvar nere. Läste flera sagor och vi dukade bordet tillsammans. Vi gick upp på hans rum, jag fixade badet och ropade på N flera gånger. Pappan kom då ned och sa till N att lyssna på mig, han tyckte inte N pratade så snällt med mig så han sa att jag skulle vara striktare med honom. Det är rätt svårt när man vet att de lyssnar...
Han badade, mamman kom hem 18.35 och N och jag gick sedan ned vid sju-tiden. Jag skrev klart mitt brev och pappan åkte iväg för squash. Vi åt middag, ris med sås från Baskien med kyckling. Pratade en hel del med mamman, om att jag kanske åker till Brest en helg, om hennes jobb m.m Jag sa efter middagen att jag inte fått min lön, att de säkert bara glömt det och hon sa "pardon" flera gånger. Jag sa att det inte var allvarligt men det tyckte hon :] Jag sa sedan att det kanske är lättare att jag får den en gång per månad, eftersom jag måste betala franskaklassen i början och det blir enklare då. Så vi gör så från och med januari! Jag gick vid nio upp till mig. Jag ska försöka sova i tid, onsdag imorgon...

bild från Paris och Montmatre. Redan tio dagar sedan!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR