Torsdag

Jag vaknade flera gånger under morgonen och vid 9.45 så gick jag upp. Tog en dusch och fixade mig i ordning. 10.20 gick jag ned, upptäckte då att mamman skrivit att N's lunch skulle vara klar innan jag hämtade honom. Rike ringde mig precis, frågade när vi skulle mötas upp (vi skulle ses 10.40 i centrum). Jag sa då att jag bara skulle kunna åka in i 20 minuter eftersom jag skulle fixa lunchen innan... Jag gick upp på mitt rum efter samtalet, gjorde lite franskaläxa och gick sedan ned och gjorde lunchen. Ris, torsk och ärtor blev det. Jag hämtade N sedan, han var som igår efter siestan. Det gick bra när han väl åt men när han inte gjorde det så var det kaos... Han grät och skrek en himla massa. Till slut så löste allt sig och fem minuter senare sa han  "förlåt mikaela för jag hade en kris". Ibland blir jag imponerad av denna 3-åring!
Jag lämnade honom i skolan, hann med 13.37 spårvagnen och kom till franskakursen i tid. Inget speciellt idag. Jag åkte med Sara och Rike spårvagnen sedan, hämtade N och vi gick hem. Vi spenderade en bra eftermiddag, läste, dukade bordet tillsammans, kollade på bilder, busade. Han badade utan problem, dock skvätte han så mycket vatten utanför badet och på mig att jag sa "nu räcker det" och tog ur honom ur badet. Mamman kom hem 19.00 och jag berättade om lunchen. Hon var så förstående vilket kändes jätteskönt, han har gjort så flera gånger nu och det är väldigt jobbigt. Ingenting funkar och jag vet inte vad jag ska göra. Hon gav mig sedan mörkt fullkornsbröd som hon köpt "tänkte att du sa att du saknar mörkt bröd." SÅ SNÄLLT. Nu slipper jag äta äcklig ljus bricohe. Det är inte roligt, man kan äta hur många som helst utan att bli mätt. Hemskt. Vi pratade om St Nicholas, en helgdag i östra Frankrike och Tyskland. Pappan kom hem 19.40 och N var sedan trött. Vi åt sedan middag, kokoskyckling. Jag gick upp till mig vid nio när mamman nattade N. Jag ska se julkalendern nu och sedan sova.

random Paris-bild, Champs-Élysees

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag skulle gissa på att N kommit i treårstrotsen. Ingen rolig tid, men dessvärre något de flesta tycks genomgå... "/

Svar: det verkar nog stämma!
/Mikaela Åhlén

2012-12-07 @ 22:38:21
URL: http://backaintepaback.bloggsida.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR