Couchsurfing

Om ni är iväg och jobbar som Au Pair eller liknande, bli medlemmar på couchsurfing.org då! Det är egentligen en sida där man kan hitta boende, att sova på någons soffa när man är iväg och reser, men det finns också forum och grupper som man kan gå med i. Jag gick med i en grupp som heter "Nantes" där folk som har någon anknytning till staden går med i.
Jag sökte lite där men hittade ingen tråd i forumet om Au Pair så jag postade en egen. Det dröjde inte så länge innan jag fick svar från några. Ett par dagar senare skrev en tysk tjej att hon också skulle vara Au Pair i Nantes i höst. Vi mejlade lite och jag la till henne som vän på Facebook. Igår skypade vi och hon verkar vara jättetrevlig. Vi båda berättade om att vi båda är nervösa, men inte alls som innan mejlkontakten upprättades. Vi ska ses i Nantes och det är kul att veta att man åtminstone ska träffa en person där!
Allt var också så komiskt, hon ska bo två kilometer ifrån mig, hon hittade också sin värdfamilj på Aupair-world.net, hon anländer till Nantes 2 dagar senare än mig, hon har också tagit studenten i år, hon har läst franska nästan lika länge som mig och vi ska läsa franska på samma franskaskola i Nantes. Sjukt mycket sammanträffanden! 

Rekommenderar verkligen Couchsurfing iallafall, så man också träffar "lokalbefolkningen" där man är Au Pair!


Kommentarer
Postat av: tova

Va kul att du lyckats hittat någon som också ska dit och vilken smart sida! Jag är med i en grupp på facebook för "au pair girls in luxembourg" där det finns många som verkar hitta på saker med varandra mm. En bra början att få kontakt med andra! :)

Svar: Finns säkert någon sida för Luxemburg också! Det ska förresten vara en väldigt fin stad enligt min bror! Åh, ska nog söka på facebook om något liknande, tack för tipset :)
Mikaela Åhlén

2012-07-16 @ 22:43:09
URL: http://tovaknutsson.blogg.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR