Exakt en månad

Om exakt en månad så har mitt flyg lyft från Paris (jag flyger nämligen från Charles de Gualle-flygplatsen). Ser verkligen inte fram emot själva resan... För att sammanfatta det kort:
7.00 spårvagn till tågstationen i Nantes -> 8.00 tåg till Montparnasse tågstation i Paris -> 10.15 i Paris -> Flygbuss till Charles de Gualle från Montparnasse (eller RER/metro - vet inte vad som är enklast) -> ca 14.00 flyg till Amsterdam -> Mellanlandning i Amsterdam -> Flyg till Stockholm -> Landar på Arlanda 19.00 -> Arlanda Express till Stockholm C -> Buss till farmor som bor 40 minuter med buss från Stockholm C -> Sova där -> Nästa morgon 7.30 buss till Stockholm C -> Pendeltåg till Nynäshamn -> 11.05 båt till Gotland -> 14.20 framme med båten i Visby, Gotland -> 14.50 hemma i mitt hus på ön.

Det är sån sjukt lång hemresa jag har. Ser så inte fram emot den... Förresten så vill jag bara pausa tiden här just nu, har så mycket jag vill göra innan jag åker hem. Dessutom är det bara 6 månader kvar här när jag kommer tillbaka. 6 månader. Det känns som ingenting. Jag har länge haft en känsla att jag vill stanna här och ser inte fram emot så mycket att komma hem till Sverige och Gotland. Den känslan har ändrat sig lite nu, det ska bli väldigt roligt att träffa familjen och vännerna. Att fira jul med mamma, pappa och bror. När jag tänker på hur det kommer vara när jag går ner för trappen från båten, för att hämta bagaget och där alla väntar, där familjen och kanske några vänner väntar, då får jag nästan tårar i ögonen. Det ska bli roligt att komma hem och träffa dem efter 4 månader. 3 hittills fantastiska och underbara månader.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR