Fredag - barnvakt för fullt

Jag hämtade N i skolan, fixade lunchen och hade sedan min värsta lunch här någonsin. Bråk, skrik, gråt, diskussioner osv. Till slut åt han lunch och vi gick sedan upp på hans rum, inte den bästa idéen. Han ville nämligen INTE gå ned sen. Tog lång tid och jag började mot slutet bli stressad för att inte bli sen till skolan - dörrarna låses nämligen. Varför är en bra fråga. Till slut gick vi ned, efter en hel del bråk, skrik och gråt igen. Jag lämnade honom i skolan, inga problem dock. Jag kom hem, utmattad, diskade och tog sedan spårvagnen till Commerce där jag mötte Rike.
Vi gick till vårt stammiscafé "La Tartinerie" där jag berättade om lunchen. Vi pratade om Paris och det kändes så nära. Vi gick sedan till Monoprix under Galleries Lafayette och köpte lite snack till bilturen, vi åker nämligen bil till Paris och TGV tåg tillbaka till Nantes. Vi använder oss av sidan Covoiturage.fr som är super. Om ni är i Frankrike och vill åka på någon utflykt, kolla på den sidan. Man kan ofta samåka - trevligt och billigt! Vi gick till Bretagne och jag tog spårvagnen hem.
Jag hämtade sedan N i skolan, vi lekte hemma, åt "le gôuter" och vid 18.00 kom mamman hem. N badade sedan och vid 18.30 kom mammans jobbarkompis E och hennes barn M och A. Jag skulle senare på kvällen vara barnvakt åt dem + N. Pappan kom hem, maten förbereddes, lektes, pratades m.m Barnen + jag åt sedan middag, de pasta och jag anka med rösti och stekta äppel. Några till gäster kom, jag hälsade på de och en av dem gav kindpussar. Den andra blev det bara pinsamt "bon soir" med, hon trodde nog att vi skulle kindpussas men jag visste inte. Att kindpussa en främlig, ja men visst haha. Vi gick sedan upp, jag och barnen. De är 3 och 1,5 + N som är 3. Visade sig sedan att det bara var 3 åringarna som jag behövde vara barnvakt åt. Det var till slut cirka 10 gäster här och jag var med 3 åringarna på N's rum.
Vi lekte, sjöng och läste sagor. Från början ville 3 åringen inte ens hälsa på mig men vid slutet satt han i mitt knä när vi läste sagor. De gick sedan och la sig och jag nattade N. Tog minst 40 minuter, han håller på att bli sjuk och ville inte ta sina läkemedel. Men till slut gick det bra, mamman kom upp och läste några sagor och jag fortsatte sedan. 22.45 gick jag in på mitt rum. 08.30 lämnade jag i skolan, kan ni gissa om jag är trött nu? Dock fick jag 20 euro för att vara barnvakt, soft. Värdföräldrarna verkade som de var nöjda, vi pratade väldigt snabbt och de sa flera gånger "merci beaucoup". För tio minuter sedan vaknade N, ropade och grät "mikaela mikaela mikaela". Pappan knackade sedan på min dörr och sa att N ville ge mig en bisous (kindpuss) och säga god natt och önska trevlig helg i Paris. Det gjorde allt bråk under dagen bortglömt. Nu kan jag sova gott, bara det att jag ännu inte börjat packa för Paris. Imorgon vid 7.30 smyger jag ut ur huset och runt 11.30 är vi i Paris! Hörs på söndag natt/måndag! Bisous.

Vi fikar även här i Nantes höhö!
På Monoprix. Kände mig nästan gråtfärdig, dock var det bara gifflarna som fick följa med - de blir färdkost imorgon!
Svenska kakor haha.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR