Idag onsdag

Sådär, nu är 3 av 5 jobbdagar klara! Snart helg och höstlovet slut.
Jag vaknade vid åtta som vanligt, mamman hade redan åkt och pappan skulle åka vid nio. Jag gick ned runt 8.20 och frågade om jag kunde gå till apoteket innan N vaknade och det gick bra. Tyvärr var det stängt och skulle öppna vid nio så jag gick tillbaka. N hade ännu inte vaknat och det kändes en aning "konstigt", skulle jag väcka honom medan pappan var hemma eller skulle jag äta min frukost? Jag ordnade en kopp te och N's nappflaska och när det var klart var klockan nio och pappan åkte till jobbet. Det vanliga, trevliga, "bonne journée, salut!" när de åker/går iväg. Jag gick sedan upp till N med hans nappflaska. Vi stannade lite på hans rum innan vi gick ned och han lekte nere och jag åt min frukost.
Jag gav honom sina läkemedel och det var inga problem idag! Så bra. Han klädde sedan på sig utan problem och borstade tänderna. Inga problem. Vi gick ned och jag frågade om vi kunde gå till apoteket för att köpa mina läkemedel och han sa "biensûr!" så söt. Så vi klädde på oss ytterkläderna men jag sa sedan "vi väntar fem minuter" eftersom han ofta vill vänta ett tag. Men inte idag, det var på direkten som vi skulle dit! Det var varmt ute, 19 grader! Jag gick till apoteket med N och gav lappen med vad jag behövde. De var väldigt trevliga, pratade franska och skojade med mig. Jag gillar när de gör så, när de inte förenklar att för att jag ska förstå. Jag förstår ändå, fastän de har den "normala nivån" på franskan. Det gick på 21.98 euro, hoppas min försäkring betalar detta... Känns "onödiga" saker att lägga au pair-lönen på...
Vi gick hem och lekte sedan innan jag tog första dosen av medicinerna och förberedde lunchen. Det fick bli ris och ugnstekt torsk. N åt inte särskilt bra men vi försökte. Mamman ringde sedan, hon undrade hur det gick igår och hur allt gått under dagen. Hon sa att N skulle inte sova siesta, hon skulle hämta honom vid 15.00 för att åka till läkaren med honom. Så efter lunchen fick N se "Cars 2" och när den var slut klädde han på sig bra och vi mötte mamman vid 15.00.
Jag passade på att duscha och tvätta håret med inpackning när huset var tomt och sedan städade jag på mitt rum och vek min tvätt, väldigt kul. Mamman lämnade N runt klockan fyra och sa att han inte behövde sova siestan så vi lekte en hel del på eftermiddag och läste böcker i mitt rum och sedan badade han, nästan utan problem idag, skönt! Mamman ringde hem och frågade om jag hade några planer, om jag eventuellt kunde vara barnvakt. Kändes inte så lockande efter typ 10 timmars konstant jobb men what to do. Föräldrarna kom hem vid 19.10 och de sa då att pappan skulle stanna hemma, mamman skulle på något vernissage, så jag behövde inte vara barnvakt. Hon åkte sedan och vi hade en apertif med salami och chips. Höhö. Pappan sa "tveka inte att ta en öl på kvällen om du vill, finns i kylen." haha. Det var något special på tven om fotboll och självklart Zlatan. De kallar honom Ibra och han finns som en docka nu och även ett verb: "zlater" tror jag det var. Vi båda skrattade massor. Jag berättade om bion igår och rekommenderade filmen varmt. Han förklarade sedan om fransk fotboll, när jag åker från Frankrike kommer jag vara väldigt fotbollsintresserad känner jag på mig haha.
Jag satt kvar ett tag i vardagsrummet innan jag gick upp till mig, chattade med Johanna, Rike och Sara om en sak som jag berättar när det blir bestämt. Ska kolla med värdfamiljen imorgon.
Nu ska jag se ett Vänner-avsnitt, sedan faire do-do

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR