Igår, lördag

Jag vaknade 10.50, tio minuter innan mitt alarm ringde. Låg kvar i sängen ett tag och åt sedan frukost vid 11.15. Jag gick sedan upp till mig och fixade mig i ordning. Gjorde inte så mycket men vid 15.00 mötte jag Rike på stan. Hemma höll värdfamiljen på att ordna med N's födelsedagskalas. De hade inte sagt så mycket om det till mig, inte vilken tid eller så. Jag funderade ett tag om jag skulle fråga men jag åkte till stan istället. Om de ville att jag skulle delta hade de säkert berättat när det skulle äga rum.
Jag mötte Rike vid Place de Cirque iallafall. Vi gick runt lite i stan, passerade Place Royal där en stor julmarknad kommer vara om ett tag. Jag var sedan hungrig (endast ätit frukost) så vi mötte upp Johanna vid Commerce. Där såg vi en kille, han kan max varit 8-9 år, stå och röka med sina kompisar. Så fruktansvärt! Vi blev illa till mods och gick sedan till Planet Sushi och det var lika bra som alltid. Vi satt där i två och en halv timme och bara pratade och åt sushi. Det blev miso soppa, lax och avokado california rulls och sedan delade jag och Johanna på NUTELLA SUSHI. Det var som grötris och nutella, lite små konstigt men rätt gott. Vi satt länge och funderade om det var gott eller inte haha. När vi skulle betala så betalde vi för sig, jag var sist. Han sa då 13 euro och några centimes och jag räckte fram en 20 euro. Han gav då 15 euro tillbaka. Jag blev fundersam men tog pengarna och vi gick därifrån. Jag visade tyskorna det och vi började skratta. Dålig kund som jag är så gick jag inte tillbaka :]
Vi gick runt i stan lite, här blir det mörkt ute runt 18-tiden. Vi gick till bion för att se om det fanns någon intressant film att se idag. Rike gick sedan hem och jag och Johanna passerade McDonalds där jag köpte kaffe och varm choklad till oss. Vi gick och hämtade hennes cykel och stod där och pratade i en halv timme eller så innan vi gick till Monoprix. Där hittade jag GIFFLAR! Svenska Pågen gifflar, jag fick tårar i ögonen av lycka! Jag köpte även tyskt rågbröd, äntligen ska jag få äta mörkt fullkornsbröd efter tre månader.
Jag hämtade en Bicloo-cykel och vi promenerade 5 minuter innan vi sa hej då och jag cyklade vägen som jag åker när jag åker buss. Det tog cirka 5 minutes och sedan 5 minuters promenad hem. Det var lite konstigt under dagen i huset så jag undrade hur det skulle vara när jag kom hem. Gästerna hade åkt 20 minuter innan och alla verkade vara på strålande humör! Pappan berättade att ikväll var det rugby, Frankrike-Argentina. Jag visade stolt gifflarna och de var väldigt intresserade haha. Jag gick upp till mig ett tag innan pappan frågade om jag ville äta middag med dem och jag sa ja. Vi pratade så himla mycket om allt möjligt. Om att en av deras vänners au pair hade lämnat (det visste jag genom facebook) och vi pratade om det, om hur det är att vara au pair, om att det är nästan ingen som vill åka till Nantes - alla vill till Paris eller södra Frankrike, om mina vänner här, om framtida yrke och studier, om deras yrken och mer. Vi satt i två timmar vid köksbordet och vid 22.30 gick jag upp till mig. Skypade med Rike om vi skulle gå ut eller inte men vi satt istället och skypade i en timme. Jag somnade vid tolv med mobilen i handen och inget alarm inställt nästa dag, första gången det hänt här.

Centrala delarna, Place de Cirque - även nedan.
Vid Place Royale finns en julmarknad nu och även en gammaldags rondell.
Miso soppa.
Californa rulls.
Sushi med nutella, haha.
Johanna!
Haha så roligt, kolla den lilla kaffekoppen till vänster. GIFFLAR!!! <3Fullkornsbröd har aldrig varit godare.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR