Igår, onsdag

Ingen skola som vanligt på onsdagar så jag hade alarm på 7.55 så att jag var vaken om N vaknade. Runt 8.40 gick jag ned och läste vad mamman skrivit angående dagen och så förberedde jag lite av lunchen så det var klart. Klockan nio väckte jag N med en nappflaska och han såg sedan Peppa Pig när jag åt frukost.
Han klädde sedan på sig (nästan utan problem) och borstade tänderna utan problem. Jag fixade mig i ordning, packade sakerna som vi skulle ha med oss och började säga till N att vi snart skulle gå. Han körde på "jag vill inte gå dit." Men när jag väl sa "on y va" så var det inga problem. 11.00 tog vi spårvagnen till Commerce och bytte sedan till linje 2 där vi åkte till hans gymnastik. Vi kom dit tio minuter innan det börjar så det var perfekt. Egentligen får inte mammorna (au pairer = jag) stanna kvar där, det är bra om barnen är själva. Jag har stannat alla andra gånger och jag sa att om N vill att jag stannar, då får han fråga som förra gången. Han började nästan gråta, var verkligen så nära, när läraren sa att det var bra om jag gick en promenad under tiden. Hon förstod sedan honom, han är yngst också i gruppen, så hon sa att jag fick stanna.
Så i en timme satt jag där och kollade på barnen som utförde gymnastik. Vid 12.45 så gick vi mot spårvagnen, inga problem alls och vi var hemma 13.20 då jag förberedde lunchen, pannbiff med morotspuré. Vi åt lunchen, N åt rätt bra och 14.20 somnade han. Jag såg Vänner under tiden - mitt beroende som alltid. Jag väckte sedan honom vid 16.30 och då verkade han vara på väldigt bra humör! Vi gick ned och vi hade några diskussioner och han gjorde sedan som jag sa. Vi lekte sedan och han åter igen sitt bra humör! Allt går så enkelt då. Han badade, helt utan problem, och mamman kom sedan hem vid 18.50. Inga direkta problem under hela dagen, vad lätt en lång onsdag kändes efter två veckors höstlov och konstant jobb... :]
Pappan åkte på jobbresa imorse så jag visade mamman filmerna på N från sporten idag, oj vad vi skrattade. Vi åt sedan middag - stuvad spenat, kycklingklubbor och potatis. Jag gjorde sedan min franskaläxa eller försökte och vid 21.30 mötte jag Rike och Susanna, en tjej från Schweiz som pluggar på universitetet. Vi steg på spårvagnen vid Bretagne och vi gick av vid Hotel-Dieu där vi gick till baren Delirium, rätt känd här i Nantes. Där hade de verkligen hur många sorters öl som helst! Vi testade nya smaker; Susanna tog en citron öl, Rike tog en röda-frukter öl och jag tog en hallon öl. Très bon! Vi satt där tills 23.45 och pratade om allt möjligt innan vi tog spårvagnen till centrum. Jag fortsatte åka och hoppade av på min hållplats. Nu ska jag sova, imorgon lämnar jag N i skolan eftersom pappan är iväg på jobbresa och mamman börjar tidigt. Alarm på 7.50!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR