Igår, söndag

Jag vaknade runt elva någon gång, gick upp och släppte in katten och åt sedan enkel frukost framför teven. Mådde bättre, hostade och utan feber! Jag stannade kvar i sängen ett tag sedan, såg Vänner och njöt av att huset var tyst. Jag städade sedan lite på rummet och fixade i köket, värdfamiljen skulle komma hem senare på dagen. När klockan var runt tre tog jag spårvagnen in till stan och mötte upp Rike och Sara. Vi tog linje 2 till Saint-Mihiel där vi gick av för att leta efter "Masion de l'Erdre". Där skulle det var en spelning av en tysk DJ vid namn Sven Kacirek, det var gratis under festivalen Soy som var i helgen. En av sakerna jag älskar med Nantes, det händer alltid något hela tiden!
Vi hittade inte huset vid flodkanten och gick sedan över till île de Versailles där vi hittade det, det var det japanska huset. Vi kollade bland utställningarna där som handlade bland annat om fisklivet i Nantes floder, så intressant... Sedan satte vi oss ned på golvet och lyssnade på musiken som han spelade. Väldigt, väldigt annorlunda men han var väldigt duktig!  När spelningen var slut en timme senare så "tvingade" vi Rike gå fram och säga något på tyska till honom haha.
Vi åkte sedan tillbaka till Commerce, kollade vid bion om det fanns någon bra film och det gjorde det. Skyfall skulle börja 19.10 så vi hade en timme på oss att äta middag. Vi åt baugette på ett italienskt café nära Place Commerce och Place Royale, börjar bli stammisstället... Vi satt och pratade massor innan vi gick för att se Skyfall, odubbad tack och lov. Två och en halv timme senare och jag kunde inte finna ord hur bra filmen var. Helt galet! Jag har sett alla James Bond filmer men denna var helt klart den bästa, inte långtråkig alls fastän den var så lång. Jag skulle lätt kunna se den igen, så himla himla bra. SE DEN!
Vi promenerade till Commerce och de väntade med mig de 10 minuterna som var innan min spårvagn kom. Min värdpappa hade ringt under filmen och pratat in ett meddelande, om att de var hemma och att de önskade en trevlig kväll till mig. Värdmamman hade även skickat ett sms om att hon hoppades att min helg hade varit bra, att jag hade kunnat vila upp mig, att hon hade skrivit vad som gällde för morgondagen på tavlan och så avslutade hon sms:et med je t'embrasse. (typ "kramar till dig")
Jag var hemma runt 22.20 och det var släckt nere så jag gick upp till mig och somnade sedan efter några Vänner-avsnitt. Mitt beroende här.


Knappt synlig regnbåge men den var där!
Från bron på väg till île de Versailles.
Det är först nu som löven byter färg här och de börjar falla ned på marken. Hösten har precis kommit hit och igår var det 16 grader.
Definitionen av Nantes årstider är ganska roligt tycker jag.Vår: 15 januari-19 mars Sommar: 20 mars-22 oktober Höst: 23 oktober-17 november Vinter: 18 november-14 januari. Rätt annorlunda mot Sveriges årstider!
Japanska delen av ön.
Fanns typ hur många akvarium som helst med fiskar från Nantes floder...
Här på golvet satt vi och lyssnade på spelningen, ska försöka få upp ett klipp!
DJ:n/artisten.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR