Måndag igen

Så var det måndag igen. Men eftersom det fortfarande är höstlov för barnen så var det jobb hela dagen.
Jag vaknade flera, flera gånger under natten. Drömde massor och tänkte att jag hade försovit mig. Vaknade sedan 7.50 och låg kvar i sängen i 20 minuter. Väckte N runt 8.40 och han blev väldigt "mammig", smågrät och undrade var mamma var men efter lite prat så gick allt bättre. Vi gick ned och han lekte med bilar och såg på Peppa Pig medan jag åt frukost. Jag gav honom medicinerna sedan, en var väldigt väldigt svår men 10 minuter senare så gick det...
Vi stannade hemma, lekte och läste och jag sa att om han klädde på sig utan problem så kunde han få sin present i efterskott. Det gick bra så han fick en liten present, en tidning från Cars och en minibil. Han blev jätteglad! Jag köpte den i september typ på en marknad, såg den och tyckte att den var passande. Så jag har sparat den haha. Jag kokade sedan pasta till lunchen. Det blev det och serranoskinka. Han åt rätt bra och mamman ringde sedan och vi pratade ett tag. Hon ringde sedan tillbaka och bad mig kolla något i halsen när han gapade, hon sa namnen på franska och jag fattade ingenting haha. Hon skulle komma förbi sa hon men efter att ha ringt läkaren så blev det inte så.
N sov sedan efter lite övertalning i två timmar och jag såg Vänner. Vi lekte och läste sedan och han badade utan problem. Föräldrarna kom hem 18.45 och det var första gången vi sågs sedan i torsdags! Vi pratade lite smått om helgen, vad jag gjort och att jag såg James Bond igår. Runt fem-tiden hade mitt ena öga blivit väldigt rinnigt och "äckligt", så jag gissar att jag har ögoninflammation... Men ingen feber och hostan är bättre. Föräldrarna insisterade att jag skulle till läkaren imorgon och jag håller med dem. Vi åt middag och jag gick efter ett tag upp till mig. Skypade med mamma och pappa i en och en halv timme.
Värdmamman kom precis upp till mig och frågade om jag ville ha varm mjölk och honung eftersom jag hostar på kvällen. Så snällt!! Så nu fixar hon det, första gången jag dricker ett glas mjölk sedan jag lämnade sverige!


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR