Torsdag

Jag vaknade upp runt 8, fixade mig snabbt och gick sedan ned. Pappan och N var nere och mamman hade åkt till jobbet. Jag behövde inte göra någonting alls, pappan klädde på N ytterkläderna och sedan var det bara att gå, enkelt! Jag lämnade honom i skolan och det var inga problem. Hemma gjorde jag frukost som åts på mitt rum, pappan hade videokonferens nere vid datorn så kändes bättre att vara på rummet. Jag sov sedan i en timme, riktigt trött så skulle aldrig orka med dagen annars kände jag. Pappan åkte vid elva, knackade på min dörr och sa "à ce soir!"
Jag duschade, fixade mig och gick sedan och hämtade N. Tråkig lunch blev det, torsk och pasta - jag kunde inte hitta riset haha. Det var inga problem alls, han åt väldigt bra och såg sedan två Peppa Pig innan vi gick till skolan. Jag var för en gång skull väldigt tidig efter att jag lämnat honom så jag hann med spårvagnen som gick 13.31, helt otroligt. Mötte Rike där och när vi gick av mötte vi Julia och Sara och vi gick till franskakursen. För en gång skull var lektionen väldigt tråkig. Imperfekt/passé composé övningar och sedan en uppgift som var som en jobbintervju då de andra skulle leta fel och sedan kommentera dem. Kändes nästan bara tråkigt och elakt. Roligt var dock när Sara översatte något till "en diskussion formell". Vi båda börjar nu bli riktigt dåliga på svenska :]
Jag hämtade N i skolan sen. Han var på bra humör! Vi gick hem, lekte, skojade och så innan han badade utan problem. Föräldrarna kom hem 18.55 och var hemma i en kvart och mamman förberedde middagen åt oss. De åkte sedan och jag var barnvakt. N åt riktigt bra, vi åt kycklingklubbor och pasta. Han fick sedan se Peppa Pig i 10 minuter innan det var dags att borsta tänderna och sova. Jag läste den sista boken och sjöng lite och 21.00 var det tyst på hans rum! Stolt barnvakt. Jag diskade och var sedan på mitt rum. Föräldrarna kom hem vid 22.00 och då vaknade även N, eller jag vet inte, han kan ha varit vaken hela tiden utan att göra något ljud av sig. Mamman frågade om allt gått bra och frågade sedan om jag kunde lämna N i skolan imorgon. Visst sa jag och berättade om kvällen. Mamman sa sedan att jag gärna får ställa ut mina resväskor i gårdshuset, de är nämligen kvar på mitt rum efter tre månader.
Nu ska jag sova, "tidigt" för en gångs skull! God natt!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR