Torsdag

Att det är torsdag idag känns konstigt, jag är nämligen ledig. Inte i en dag bara utan i hela fyra dagar! Anledningen är att värdfamiljen just precis lämnar Nantes för några dagar vid kusten i Bretagne.
Igår kväll kom mamman hem och vi åt en apertif och pratade och drack champagne. Pappan och jag diskuterade fotboll och mamman skrattade massor åt att pappan äntligen har någon att diskutera det med. Jag sa att fotboll i Sverige är tråkigt men här är det roligare, dessutom när Zlatan spelar i Paris Saint Germain (som verkar vara pappans favoritlag.) Jag berättade om att vi brukar träffa mycket folk från universitet och att det är så roligt. N var trött, annars var allt bra. Jag visade mamman bilden från i lördags och vi pratade om filmen. Kändes riktigt bra. Jag gick upp till mig sedan och efter en timme eller så skakade jag för att jag frös så mycket. Jag hade två par tjocka raggsockor, mjukisbyxor och student 2012-hoodtröjan och ändå frös jag massor. Kände mig väldigt dålig och hostade massor. Men ändå fick jag ingen plötslig hemlängtan! Jag tänkte att jag var sjuk för första gången sedan jag flyttade hemifrån, utan mamma och pappa i närheten. Jag kunde inte be dem köpa en tidning eller komma med något att dricka till mig. Faktum var att mamma och pappa var inte i närheten, de var inte ens i samma land, de var/är 2160 kilometer ifrån mig. Jag tänkte att om jag vaknar med hemlängtan imorgon så drar jag täcket över huvudet och somnar om, orkar inte det.

Jag vaknade runt halv tio imorse (utan hemlängtan) men gick ned och åt frukost 11.15. Det var bara mamman nere, pappan var och anmälde soptunnan stulen (ja det är sant, någon har stulit soptunnan...) och N sov. Jag satt och hostade och försökte få i frukosten, mina ögon rann typ så mamman trodde nog att jag grät. Efter X antal hostningar så sa hon: "det låter verkligen inte bra... du borde träffa en läkare!!" Hon lät verkligen orolig och letade sedan efter läkare i närheten och ringde och kollade om de hade öppet eftersom det är helgdag här. Hon hittade till slut en i centrum som jag kan träffa imorgon eller på lördag. Hon skrev ut massa information och gav mig det. Även nummer till SOS om jag skulle bli riktigt sjuk, så snällt!
Jag gick upp till mig, såg några avsnitt av Vänner och skypade sedan med Rike i en timma om hur vi ska göra. För en timme sedan började jag känna mig väldigt mycket bättre, har tagit två av tre doser av min hostmedicin idag. Men jag mår bättre nu, definitivt! Dessutom har jag ingen feber, jag hostar bara och snuvar lite... Jag var väldigt fundersam om det blir att åka till Rennes imorgon men som jag känner nu så tror jag det!
Nu ska jag se en film eller Vänner och pigga på mig. Värdfamiljen åkte för 10 minuter sedan, känns aning konstigt att vara ensam i deras hus.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Åh, du får krya på dig!

Svar: tack, ska försöka :D
/Mikaela Åhlén

2012-11-01 @ 20:16:51
URL: http://backaintepaback.bloggsida.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR