Vardagsliv

Jag kom och tänka på en sak för någon dag sedan. I början av min tid här i Frankrike så visste jag alltid exakt hur många dagar jag varit här och hur många veckor. Varje gång jag "överlevt" en ny vecka så kändes det stort. Som att varit i Frankrike i fyra veckor och så vidare. När jag "firade" min första och andra månad så kändes det större.
Men sedan tiden sprungit iväg och jag snart "firar" min tredje månad så räknar jag inte veckor eller dagar. Nu för tiden räknar jag bara månader. Ganska flummigt inlägg men det jag vill få fram är att i början, då det kändes som tiden gick så sakta, då räknades dagar och veckor. Nu när tiden går så himla, himla fort, då räknas bara månader.

Förresten, bara för att, min 82a dag här idag.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR