Fredag

Jag tog en sovmorgon efter att ha gått upp vad som är tidigt för mig under den här veckan. Vaknade runt 9.30 och åt frukost. Jag stannade hemma, ordnade på rummet, läste lite i en bok och diskade efter frukosten. Lyckades göra sönder ett glas men mamman log bara och sa att det var inga problem, sånt händer jämt.
Jag hämtade N vid lunch och han åt lunch. Allt gick utan problem och jag lämnade honom sedan i skolan. 25 grader och sol idag, underbart. Jag tog spårvagnen till stan och mötte Rike på H&M där ett snyggt linne inhandlades på rean. Jag lyckades även göra dagen värre för personalen när jag frågade om klubbkortet kunde användas. Stackars kassörskan frågade en kollega, som frågade en annan kollega, som frågade en annan kollega som i sin tur ringde butikschefen som var på möte. Jag sa mitt i frågandet att det var inga problem, strunt samma och att det säkert bara gäller i Sverige men de insisterade att ringa chefen. Jag sa sedan att jag var säker på att det bara gällde i Sverige men de sa att de skulle ringa chefen och kolla. Tio minuter senare kom de fram och beklagade, det gällde bara i Sverige. Jag betalde och vi gick sedan därifrån.
Vi promenerade runt i fina kvarter och njöt av värmen. Vi satte oss på Place Royale och åt godaste glassen innan vi gick förbi Super U och köpte dricka och smör till kanelbullarna. Vi sa sedan hej då och jag tog spårvagnen hem. Jag hämtade sedan N och vi lekte i trädgården och på hans rum. 17.50 kom mamman hem, tidigaste någonsin! Förvånad var jag. Tjugo minuter senare kom pappan hem, lika förvånad då. Jag satt mig i vardagsrummet då eftersom jag brukar inte jobba när de är hemma. Vi pratade en del och pappan sa sedan att han skulle stanna hemma. Jag skulle egentligen varit barnvakt ikväll men de sa att eftersom pappan stannade hemma så var det inte nödvändigt. Vid åtta åt vi middag samtidigt som mamman åkte iväg på sin "jobb after work". Vi såg sedan Madagascar och runt kvart i tio gick jag upp till mig. Har nu haft ett SATC-maraton och druckit Orangina.

Världens godaste glass finns på "Amorino". Glasshopen finns över hela Frankrike, England, Usa, Belgien, Tyskland, Österrike, Italien, Spanien och Portugal. Kolla här för var man hittar bästa glassen, ni måste testa!!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR