Igår fredag

Ledsen igen för den dåliga uppdateringen men jag har fullt upp hela tiden!
Igår vaknade jag klockan kvart i åtta, gick upp och gjorde N redo för skolan. Inga problem alls och jag lämnade honom sedan. Efter det gick jag till närmaste boulangerie (bageri) och köpte en nybakad, varm pain au chocolat, så himla god. Den fick bli frukost tillsammans med en kopp te.
Jag stannade hemma ett tag innan jag gick till en annan hållplats och tog bussen därifrån. Där stannar en av nattbussarna så jag tänkte det var bra att se hur man går dit i dagsljus. Tog bussen till stan och gick för att köpa tråkiga saker som schampoo, balsam och sminkborttagningsmedel. Hann inte med så mycket och åkte sedan spårvagnen hem och hämtade N. Allt gick väldigt bra, han åt lunch väldigt bra och inga problem förrän han skulle gå tillbaka till skolan. Han ville verkligen inte. Jag försökte allt vad jag kunde komma på, han ville inte. Jag sa sedan något i stil med: "kolla där borta, det är en grävmaskin. och kolla där, det är en bil som parkerar i garaget. vi kan kolla in dem!" Och det hjälpte! Vi gick sedan till skolan och han var glad igen.
Jag gick hem och bytte väska och åkte sedan spårvagn till stan. Gick till en park mittemot slottet och satt där och läste länge. Det var sedan väldigt vindigt och jag frös så jag promenerade genom Nantes centrala delar. Efter ett tag tog jag spårvagnen hem och satt hemma i en kvart innan jag hämtade N. Vi gick sedan till den närmaste parken, eller ja han cyklade och jag sprang efter. Han var verkligen så himla trevlig och snäll idag, inte för han inte är det annars för det är han, men det var verkligen jätte roligt igår! Vi spelade fotboll ett tag och gick sedan hem. Mamman kom hem runt 18.15 och vi pratade en del innan de åkte till stan igen.
Jag fixade mig i ordning och mötte Rike vid Place de Cirque och vi gick till den irländska puben John McByrne. I onsdags hade vi frågat om de skulle visa matchen mellan Tyskland och Irland och de sa ja. Men när vi kom dit igår så var det en match mellan några andra. Vi frågade de igen och de sa på "irländsk engelska": "ja ni var här i onsdags och frågade också, den är om en timme." Såklart hade vi tagit fel på tiden, det var 19.45 engelsk tid, alltså 20.45 "vår tid". Vi mötte upp Maria, en tjej från Colombia och satte oss på Havana Cafe och drack Mojito. En timme senare gick vi till irländska puben och såg matchen. Matthew, en kille från Usa kom sedan dit och vi såg Tyskland vinna med 6-1. Glada miner! Vi mötte sedan upp några andra, från Usa, Irak, Guatemala, Argentina bland annat. Riktigt härligt folk! Vi hängde nära Lieu Unique innan vi gick till Flemmings, en annan irländsk pub. Dit kom även några äkta Nantes-folk, fransoser alltså. Roligt var när killen från Irak sa att han lyssnade på Kent och tyckte att de var superbra. Världen är liten. En annan kommentar från kvällen: "Svenskar är seriöst de mest attraktiva i hela Europa."
Jag, Maria och Rike gick sedan till Commerce och jag tog spårvagnen hem vid 00.30. En superbra kväll!

Parken.
Läser just nu Alex Schulmans: "Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött." REKOMMENDERAR

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Åh, låter som en superb kväll! Och sådant där som att den irakiske killen lyssnade på Kent, det gör mig lycklig. Älskar det bandet! :D

2012-10-15 @ 18:01:42
URL: http://backaintepaback.bloggsida.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR