Igår söndag

Runt klockan 14 igår knackade värdmamman på min dörr och frågade om jag ville ta en apertif i trädgården med dem. Självklart sa jag och bytte om. N ropade flera gånger "mikaela, tu viens?" "tu vas prendre un apero avec nous?" Så söt. Vi drack vit vin med vinbärslikör/saft, vet inte riktigt vad det var men det var gott och typiskt franskt sa dem. Vi pratade om kvällen och hon hade sedan lagat en väldigt typisk fransk lunch, kanin... Jag kunde inte tacka nej när hon lagat lunchen länge så jag smsade Rike och Johanna och sa att jag skulle bli sen.
Vi åt kanin och det var helt okej, som kyckling i konsistensen men annan smak. Runt klockan fyra mötte jag Rike och Johanna på bageriet Paul och drack varm choklad och pratade ett bra tag innan vi gick till en mataffär som var öppen och köpte saker till bion. Roligaste var att Johanna köpte sallad i en påse............... Vi gick till bion men den filmen vi skulle se började två timmar senare så vi gick runt och funderade vad vi skulle göra, slutade med att vi satt på Place Royale och jag lät dem provsmaka Marabou Mjölkchoklad. Tyskorna gillade den!! Kom en fransos och frågade vad det var och sen:"men den är svensk!" jag trodde först han var svensk men kom sedan på att det står Made in Sweden. Han frågade vad vi hette och våra svar blev: "Sara, Lena och Tina." Gissa om vi skrattade efteråt...
Till slut var det så kallt att vi gick till McDonalds och drack te. Utnyttjade deras wifi och visade dem svenska kungafamiljen bland annat haha.
Vi gick sedan till bion, 7,7 euro kostade det och vi såg först filmen Ted, SE DEN. Sedan smög vi in i en annan biosalong när den var slut och såg Taken 2, också bra! Båda i VO, original version. Så bra, man kan bara stanna kvar i biosalongen eftersom kontrollen sker på första våningsplanet. Så ja, vi fuskade :] Klockan 23.50 lämnade vi bion och gick till bussarna. Jag tog en annan buss hem, den som går till the prostitute street eftersom den gick lite senare. 00.00 ringde min mobil och det kändes som nyår, GRATTIS. 19 år gammal! Johanna och Rike sjöng på tyska och allt kändes super!
Jag tog bussen hem och det tog 4 minuter hem att gå och det kändes bra. Somnade som 19 år.

Passage de Pommeray, en fin shopping-galleria.
Bästa chokladen!Time for cinema!Haha slutade med att Johanna åt sallad (nedan) och kokt potatis. Herre vad jag skrattade.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR