Igår tisdag

Jag kände för en sovmorgon och vaknade vid halv tio. Åt frukost och satte igång en tvättmaskin och tog det lugnt innan jag hämtade N i skolan. Han åt lunch och jag lämnade honom sedan i skolan igen, verkligen inga problem igår.
Jag tog sedan spårvagnen till centrum och mötte upp Sara (Sverige). Vi promenerade runt, jag köpte en ny bok att skriva dagbok i, fortsatte promenera runt och satte oss sedan på Häagen-Dazs glasscafé. Dock blev vi aning förvånande, glassarna kostade runt 10€ vilket kändes ovärt så vi drack kaffe och varm choklad. Vi lade sedan pengarna, Sara gav jämn växel och jag skulle få 80 cent tillbaka. Servitören kom tillbaka och la 4.5€ på bordet och sa tack och hej då.
Alltså va? Jag satt där frågande och vi tog sedan pengarna och gick. Jag får väl dålig karma nu haha. Så den varma chokladen var gratis :]
Vi promenerade runt i hela Nantes centrum och satte oss vid en fontän innan vi sa hej då och åkte hem. Jag hämtade N och vi spenderade en eftermiddag utan några problem. Han badade också utan problem! Mamman kom hem vid 19.00 och pappan en halv timme senare. Vi åt middag och de frågade när jag skulle möta upp mina kompisar. Jag berättade om problemet att Sverige-Tyskland och Spanien-Frankrike spelar samtidigt så chansen att någon visar Sverige matchen kändes minimal... Pappan kollade då på en fransk sida, där kunde han se vilka matcher som visades och var. En bar visade Sverige-Tyskland och han ringde sedan för att dubbelkolla, så snällt! Och visst, de visade matchen!
Så efter middagen så gjorde jag mig i ordning och mötte Rike vid Commerce. Såg sedan några vid kände från Universitetet, från USA och Irak. Pratade lite med dem innan vi gick till baren och den var helt FULL. Vi ställde oss inne och upptäckte att det efter 18 minuter var 2-0 till Tyskland... Kändes lagom bra. Sara kom sedan dit och vi såg Tyskland göra 3-0... Men vi viftade med våra svenska flaggor och sjöng svenska sånger ändå! Folk sa: ta ned era flaggor, de är pinsamma!
Vi hittade sedan två danskar som vi pratade med. Peter, från Australien, kom sedan. Efter andra halvlek var det 4-0. Samtidigt visades Frankrike-Spanien på de andra tvskärmarna. När Sverige sedan vände och gjorde ena målet efter det andra tog några våra flaggor ibland och hejade på Sverige! 4-3 och shit vad nervöst det var!! Förlängning och vi tänkte "de kan fortfarande göra ett mål....." och i sista sekunden, ETT MÅL!!! Lycka! Tyskarna inklusive Rike svor lite men var ändå nöjda med att det var oavgjort, bra stämning mellan oss sen så. Så himla glad och vi fortsatte vifta med flaggorna, grym match!!
Vi promenerade sedan till Commerce och sjöng svenska nationalsången för att visa hur den går, en fransos passerade och ropade sedan: FUCK OBAMA! Fullt seriöst. Jamen ja, USAs och Sveriges flaggor är sååååååååååå lika.
Vi sa hej då vid Commerce och jag tog spårvagnen vid 23.30 och somnade runt ett.


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR