Lördag

Vaknade flera gånger av morgonen, på grund av förkylningen. Gick upp runt klockan halv elva och åt frukost. Det var bara mamman och N hemma, pappan var vid körskolan eftersom han ska ta körkort. Efter cirka en timme gick jag upp till mig och satte mig vid datorn, N kom sedan inspringande på mitt rum och hoppade upp i min säng. Han visade tröjan som han hade på sig, en sån där Pippi-tröja, vit med blå och röda ränder. Den fick han i present av mig när jag kom hit och det var första gången han använde den, den har varit för stor. 
Jag stannade på mitt rum, pappan kom sedan hem och gav mig veckans lön. Han frågade sedan om jag ville äta lunch med dem och jag sa ja. Vi åt rester från gårdagens middag och pratade om hur kallt ute det var (10grader) och hur det är att ta körkort här. Jag gick upp till mig sedan, mamman åkte och handlade mat och jag gick sedan till spårvagnen. Mötte Rike vid Place de Cirque där hon kom cyklandes, hon hade nämligen tappat sin plånbok igår... Klockan var två när vi möttes och vi gick till Fnac och jag köpte Swedish House Mafias nya skiva. 
Utanför Fnac var det massa uppvisningar och gratis smakprov av snacks. Vi köpte sedan biljetter för filmen "Nous York" som har premiär imorgon, en fransk film. 
Vi mötte sedan upp Johanna klockan tre och gick runt en massa, verkligen ingenstans. Kvarter runt Place Graslin, Rue Scribe, Place Royale och så innan vi till slut hittade ett café att fika på. Det blev det bästa patisserie i Nantes, Debouté tror jag det stavas. Drack varm choklad och åt macaron. Servitrisen glömde dock ge grädden så efter att ha frågat två-tre gånger så gav hon den...
 
Vi gick därifrån efter X antal skrattanfall och gick till ett italienskt café där vi åt pizza-slice och pasta. Satt där till 19.00 då Johanna var tvungen att gå hem. Jag och Rike satt kvar och pratade innan vi hämtade hennes cykel och gick till Le Lieu Unique där det skulle vara ett Couchsurfing möte men det var inget så vi promenerade tillbaka till centrum genom Commerce och kvarteren vid Hotel-Dieu. Gick sedan till Flemmings pub, en irländsk pub. Där satt vi ett bra tag och drack öl och pratade. Vid 22.40 gick vi till spårvagnen och vi sa hej då och 23.00 kom spårvagnen. Vi umgicks konstant i nio timmar och pratade konstant hela tiden, rätt sjukt! Tänk vad bra man kan "klicka" med vissa!
Jag är fortfarande förkyld men känns bättre nu! Ska sova alldeles straxt, först ett avsnitt av Vänner, bror tog med alla mina säsonger av dem, glad! 
 
De som hade uppvisningen, zebror på styltor (visst heter det så) som cyklade?
Fikadags.På många gator här har julbelysningen satts upp, riktigt fint faktiskt! Men julkänslan finns inte, 10-15 grader är "för varmt" för att få jul feeling.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR