Måndag

Första lovdagen för N var idag vilket innebar jobb från 08.00 till 19.00. Jag vaknade vid åtta och han cirka 20 minuter senare. Föräldrarna hade åkt hemifrån så jag och N gick ned och jag åt frukost medan han såg på Peppa Pig. Gav honom hans mediciner för hostan och resten av förmiddagen spenderades av att leka och läsa sagor. Mamman hade sagt att vi kunde stanna hemma eftersom vi båda var en aning sjuka.
Jag värmde på lunchen, blev rester från familjens middag igår och sedan sov han sin siesta i tre timmar. Jag gjorde inget särskilt då utan vilade mig lite. Väckte honom vid 16.30 och vi fortsatte med att leka och läsa och så tills han badade. Inga större problem under dagen, händer att han säger nej ordentligt när jag föreslår något men jag vet hur jag ska lösa de problemen nu. Så inga problem egentligen!
Pappan kom hem vid 19.15 och mamman 30 minuter senare. Vi åt spagetti bolognese till middag och efter det åt vi franska bakelser som mamman köpt för att fira pappans födelsedag i efterskott. Efter middagen gick jag upp till mig, skypade med Rike och vi fixade med resan till Rennes och skypade sedan i 1 timme och 40 minuter. Nu ska jag se ett Vänner avsnitt och sedan sova. Två dagar kvar att jobba den här veckan!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR