Mercredi

Enklaste onsdagen hittills! Trots jobb mellan 8.00-19.00.

Vaknade klockan åtta och väckte N med en nappflaska vid 8.20. Han var nästan vaken så vi gick ned och jag åt frukost och han såg Peppa Pig. Mamman hade skrivit ett långt meddelande om bl.a. vilken medicin han skulle få. Hon hade även skrivit att det var inga problem om jag ville undrade något så kunde jag bara ringa henne. Förstod inte allt om medicinen så jag ringde henne. Hon viskade till svar och berättade hur jag skulle göra. Jag frågade sedan om en av aktiviteterna som hon skrivit upp och hon skulle ringa upp senare för hon satt i ett möte.
Jag och N klädde på oss och förmiddagen gick problemfritt. Runt elva gick vi till Parc de Procé som ligger en bit från oss. Där matade vi ankorna och N tyckte det var roligt! Vi promenerade hemåt och jag ordnade sedan lunch, torsk och gröna ärtor. När jag sa: à table! sa han att han inte ville ha maten jag gjort. Jag sa att han kunde smaka åtminstone och annars gillar han denna maten. Jag försökte en sak som föräldrarna annars gör, säger: du kan välja, gå till sängs utan att äta eller äta lunchen. Du väljer.
Detta fungerade bra och han åt allt med god aptit! Han sa till mig när jag bad honom att välja: det är samma sak som min mamma säger till mig........
Han fick se slutet av Cars 2 innan han sov sin siesta. Under de två och en halv timmarna såg jag sista avsnittet av Svenska Hollywoodfruar och vilade jag med.
När jag väckte honom runt fyra fick han sitt mellanmål och sedan cyklade han och jag sprang till parken. Sedan tillbaka hem och tog badet innan pappan kom hem vid sju-tiden. Mamman jobbade över.
Jag pratade lite med pappan innan jag gick upp till mitt rum och fixade mig. Mötte sedan farmor och bror som varit vid kusten på utflykt idag på ett creperie nära Jean Jaures. Åt en god galette med chorizo, ost och tomat och cider till. Sa hej då och mötte sedan upp Rike (Tyskland) och Susanna (Schweiz) vid Commerce och vi letade sedan efter en bar. Hittade en vid slottet där vi drack öl och pratade. Sara (Sverige) och Julia (USA) kom sedan och vi satt där till klockan tolv då vi gick mot Commerce. Passerade lägenheten där de alltid har hemmafest i på onsdagar och gick in. Efter två besök där så känner vi en hel del där. Pratade till och med svenska med en dansk haha.
Vid 00.30 gick den sista spårvagnen så vi sa hej då. Nu ska jag snart sova!


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR