Monday

Jag vaknade av att N inte ville gå till skolan, bra alarm haha. Nej men jag hade alarm på samma tid så det var bara att gå upp och klä på sig. När de lämnat huset gick jag ned och åt frukost och mitt i allt smsade pappan om jag kunde lämna N's "blus" (som de har när de målar för att skydda kläderna) i skolan. Han hade glömt att ta med den nämligen. Biensûr sa jag och gick med den till skolan. Fick ringa på dörren och presentera mig i telefonen innan jag blev insläppt. Gick sedan till hans klassrum och knackade på dörren. "Entrez" ropade hans lärare och jag gick in och sa "Bonjour". Roligt för läraren sa: "vad säger man barn?" och 32 barn sa sedan "bonjour" i kör. Jag lämnade blusen och gick hem och åt frukost.
Tog sedan spårvagnen till farmors och brors hotell och efter ett tag tog vi spårvagn till Commerce och gick sedan till Fnac. Jag försökte få dem att laga mitt objektiv, det som gick sönder efter 12 timmars användning... De sa att jag var tvungen att kontakta Nikon France istället för Fnac lagar inte själva. Besviken lämnade jag affären och vi promenerade till Passage de Pommeray. Sån fin galleria! Gick sedan runt där och i kvarteren omkring innan vi bokade bord på fina restauranten La Cigale.
Klockan ett åt vi lunch där, torskrygg med smör från Nantes och ugnsrostade potatisar. Bror tog råbiff och jag smakade det för första gången, helt okej! Blev creme brulée till efterrätt innan vi gick därifrån och tog spårvagnen till tågstationen där farmor och bror köpte biljetter till deras utflykt på onsdag. Vi tog buss till katedralen sedan och kollade inne i den. Därefter buss till Commerce och farmor åkte till hotellet och jag och bror åkte hem till mig. Vi hämtade N och sa sedan hej då till Gustav (bror).
N och jag stannade hemma och sjöng svenska sånger ur en sångbok som han fick av min farmor och lekte även. Inga problem under hela dagen. Föräldrarna kom hem vid 19.20 och vi pratade som vanligt. Jag berättade om våran långa dag och så. Pappan sa sedan:
"Mikaela, vi måste prata om en sak sedan."
Jag: "Jaha..................."
Pappan: "Det är rätt så allvarligt. Jag ska bara ta av skorna."
Gissa hur mycket min puls skenade iväg! Vad har jag nu gjort för fel tänkte jag...
Mamman frågade pappan: "Vad är det du menar?
Pappan: "Ja det som vi pratade om i bilen du vet."
Mamman: "Jaha! Ja det är allvarligt Mikaela..."
Pappan: "Ja alltså... Vi FÖRBJUDER dig att köpa presenter till oss när vi fyller år. FÖRBJUDER. Vi har redan fått så mycket presenter av dig och vi behöver och vill inte ha något alls."
Jag stod som ett frågetecken och skrattade sedan.
Mamman: "ja absolut. Inga presenter." (pappan fyller år på fredag....) "Men du kan få vara barnvakt till exempel eller ta hand om disken eller något. Men inga presenter!"

Jag pustade sedan ut och de förklarade hur de ville "skrämmas"/skämta. Haha jätteroligt... Runt åtta åkte jag till farmor och Gustavs hotell och jag och bror gick och åt middag på Bueno. Godaste quesadillas. Satt där till tio innan vi gick tillbaka till hotellet och 22.50 åkte jag hem. Nu ska jag sova, alarm 7.20 imorgon! Bror och jag ska tilll Leclerc när de öppnar!

Passage de Pommeray.
Hur amerikanerna hade bombat delar av Nantes eftersom staden var occuperad av tyskarna.
Haha krisprolls skorpor i matbutik!
Brasseriet La Cigale, det mest kända i hela Nantes.
Torskrygg.
Råbiff som de gjorde vid bordet!
Creme Brulée.
Tarte Tartin.
Petites choues med vaniljglass och chokladsås.Katedralen.

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha, så härlig familj! Jag skulle ha dött! Skrattar än...

Svar: gissa hur mycket jag skrattade just där xD hahaha
/Mikaela Åhlén

2013-02-10 @ 12:35:52
URL: http://terranivium.blogg.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR