Räknar ned... Nästan

Om exakt två månader är jag framme på Gotland, har stigit av båten precis. Om två månader, helt sjukt. Den 21 december klockan 08.00 lämnar jag Nantes för 9 dagar i Sverige. Och det gör ont att säga detta, familj och vänner, men jag längtar verkligen inte. Jag saknar er, självklart, men jag längtar inte efter Sverige.
Att det är endast är ett halvår kvar när jag kommer tillbaka gör att jag redan nu blir ledsen, fast jag har åtta månader kvar här just nu. Jag vill pausa tiden. Det är så fantastiskt här och jag kan inte trivas mer än vad man gör. Det här är det bästa valet jag tagit i mitt liv, att åka hit. Och att jag en gång ska behöva lämna allt här, mitt liv här, gör mig nästan gråtfärdig, redan nu. Hur ska jag kunna göra det om åtta månader, då jag är ännu mer fäst vid allt här? Nu har det bara gått två månader och jag känner redan så här... Tänk er själva att lämna platsen ni trivs så himla bra på och känner er så hemma i, det är otänkbart.
Jag kan knappt föreställa mig hur det är för Au Pairer som har det jobbigt med värdfamiljen, platsen de bor på och att hitta vänner. Samt hemlängtan, jag har ingen aning längre hur det känns. Jag har bara haft det en dag, för 65 dagar sedan. Allt är så bra här, med allt och alla och jag kan inte vara mer nöjd.

kommentarer på detta? ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är så otroligt glad över att du trivs så jättebra!
Du har haft tur och "fått" en fantastisk familj, många nya trevliga vänner och en härlig stad att få möljighet att vara i och att utveckla dig med allt vad det innebär.
Allt det här gör det mycket lättare att fylla tomrummet och saknaden efter dig här hemma.- tag vara på varje ny dag och njut :) !
Många kramar från mamma

2012-10-22 @ 19:10:29
Postat av: beatrice larsson

Jag hoppas att jag får det exakt som du!!

Svar: håller tummarna för dig! känns som jag lever drömmen ibland :))))
/Mikaela Åhlén

2012-10-22 @ 22:23:26
URL: http://beaboy.blogg.se
Postat av: Daniel Åhlén

Du får väl åka tillbaka ett år till, efter en sommarvistelse på Gotland :-)

2012-10-22 @ 22:38:32
Postat av: Sara

Det är så härligt att läsa din blogg, att du trivs så himla bra! :D
Det roliga är att jag känner precis motsatsen, jag kommer åka hem till jul och avsluta som aupair. Jag trivs inte alls och känner att jag gjort mitt!
Men jag kanske tar en sväng ner till dig i vår så du inte glömmer bort svenska alltför mycket haha!
Ha det bäst, pussar <3

Svar: åh tack sara <3 miss u!! ja alltså trodde aldrig jag skulle trivas så mkt som jag gör c; ahaaaa men vad "bra" att du har kunnat ta ett sånt stort beslut! hoppas allt känns rätt! men vi ses på båten :D åh ser fram emot det haha. BISOUS <3
/Mikaela Åhlén

2012-10-23 @ 12:32:06
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR