Perfekt söndag

Alltså det är helt galet, helt galet, hur bra jag trivs här. Jag sitter och ler som bara den här på mitt rum, ensam sitter jag här och det är ingen som kan se om jag ler eller inte men ändå gör jag det. Så glad är jag. Så glad och lycklig.

Jag vaknade runt klockan kvart över nio, men egentligen var den kvart över tio eftersom det är vintertid nu... Värdfamiljen höll på och flytta om på N's rum så jag hade säkert vaknat ändå. Kvart över tio sa jag god morgon och gick ned och åt frukost. Det jag saknar med "hemma" på Gotland är att äta frukost tillsammans, äter alltid själv här. Som tur är väger mycket annat upp! Mamman bad om ursäkt att de hade fört oljud men jag sa att det var lugnt, jag var redan vaken sa jag.
Jag gick upp till mig och chattade lite, kollade på internet och såg ett Vänner-avsnitt. Pappan knackade på min dörr och frågade om jag ville äta lunch med dem, jag sa att jag inte var hungrig och dessutom hade jag bara handduk eftersom jag precis duschat, fick halvt ropa till svars genom dörren. Haha ganska komiskt.
Jag fixade mig och tog sedan spårvagnen vid 14.00 till centrum, mötte upp Rike vid Commerce och vi hämtade en Bicloo-cykel som jag köpt en dagsbiljett för. Vi cyklade den här rundan. Började med att cykla över bron till île de Nantes och till elefanten, lika häftig som alltid. Sedan förbi Hangares à Bananes, förbi gamla industriområden och till de nyare kvarteren och sedan tillbaka till centrum. Vid elefanten såg vi några utställningar om hur Nantes kommer vara år 2030. Alltså denna stad, favoriten verkligen. Tog en crêpe à emporter där, så franskt.
Vi cyklade förbi och tog massor av bilder, det var så fint väder, blå himmel och 18 grader. Totalt blev det 11,5 kilometer som vi cyklade. Men det kändes som max 3 kilometer :] Tre timmar senare var vi tillbaka i centrala Nantes, vi stannade till på många platser så därför det tog x antal timmar. Vi lämnade min bicloo-cykel och gick till Bueno och åt quesadillas där innan vi gick till bion för att se "Nous York". Det var förhandspremiär och den riktiga premiären är 7 november. Vi köpte de sista biljetterna igår så hade riktig tur! När vi kom dit var det helt fullsatt men vi hittade två platser bredvid varandra. Filmen var riktigt, riktigt bra. Se den!! Helt på franska men jag förstod stor del, kändes riktigt bra :] När filmen var slut kom regissören och skådespelarna som hade huvudrollerna ned på scen och de stod och pratade i 45 minuter. Så häftigt! Folk gick sedan ned och tog foton men jag och Rike gick och kollade om vi kunde se en annan film men hittade ingen som hade en tom biosal så vi gick ut. Där såg jag att det stod svarta bilar med män i kostym framför så vi antog att de väntade på skådespelarna. Så vi väntade där också och till slut kom de ut så vi tog bilder med dem! Så roligt! Klockan kvart i tio sa vi hej då och jag åkte hem med spårvagnen.
Mötte pappan i vardagsrummet och jag berättade om kvällen och visade bilden med skådespelaren och berättade andra saker. Blev "ja juste....." och sen: "ja juste....". Radade upp massa saker haha. Pratade med mamman och N sedan och om morgondagen. Det blir en lugn dag!

Över bron i början av cykelturen.
Rike och jag, vinterklädda för en cykeltur. Och i brist på mössa fick jag ta min keps :]
Vid Machines des Îles, där elefanten vandrar runt.
Info om världens bästa stad, Nantes.
Vinnare av "European green capital 2013"!Haha tog foton i en fotoautomat som visades på tvskärmar, ovan Rike och nedan jag.
Fortsatte cykelturen mot Hangares à Bananes.
De nyare områdena.
Middag på Bueno.
Zlatan på förstasidan av tidningen! De kallar honom "Ibra" och nästan alla fransoser känner till honom nu.Påväg till bion, Fnac på bilden.
Suddig bild, kolla här för bättre.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR