Söndag

Gud vad jag älskar helger! Vardagarna är också bra men helger är något alldeles extra.
Jag vaknade runt halv elva men gick inte upp förrän 11.15. Mamman höll då på och förberedde lunchen vilket kändes lite awkward att komma ned så sent men det är inte så farligt egentligen, säkert bara jag som inbillar mig. Jag fixade mig sedan i ordning och 12.30 mötte jag Rike vid Place de Cirque och vi promenerade genom Bouffay kvarteren till turismkontoret och hämtade lite flyers. Hamnade även på ett apotek som är det enda i Nantes som är söndagsöppet så kön var enorm. Jag köpte saker till mitt brända finger och säljaren blev sur när hon fick veta att jag inte gjort något med det eftersom det var så länge sedan enlig henne/igår. Planen var sedan att ta en cykeltur med Bicloo-cyklarna men de ville inte fungera... Så vi tog spårvagnen mot Commerce där vi mötte Denise (Mexico) och hennes amerikanska kompis. Vi pratade sedan med dem innan vi tog spårvagnen till Hôtel-Dieu där vi strosade omkring. Sedan spårvagnen mot Neustrie där vi aldrig varit, typ Nantes förorter.
Efter att ha upptäckt att det bara fanns villakvarter och lägenhetskomplex tog vi spårvagnen tillbaka till Commerce där vi bestämde oss för att äta sen lunch. Det blev Planet Sushi och bästa sushin i världen. 6 California Rolls med lax och avokado och sedan delade vi på chevre-honung sushi.

Vi satt där länge och gick sedan till Paul, ett bageri-fikaställe där vi drack varm choklad och åt chokladtårta. En man gick fram och frågade oss: "smakar kakorna bra?" på nästintill obegriplig franska. Slutade med att vi asgaravade. Det började efter ett tag regna igen och vi promenerade till spårvagnen. På söndagar går den "bara" varje kvart. När jag blir irriterad över det tänker jag hur det var på Gotland, där gick det två bussar på söndagar, en klockan två och den andra två timmar senare. Då släpper min irritation. Vi sa hej då och jag åkte hem. 6 timmar spenderade med Rike och knappt en sekund tyst. Så glad att jag hittat riktigt bra vänner här!! Det var bara värdpappan och N hemma så jag bestämde mig för att sticka ut för en joggingtur/powerwalk.
Det blev en tur på 4,5kilometer och jag var ute i 40minuter. Bland annat genom Parc de Procé som ligger en bra bit från mig, en så himla fin park! Påminner lite om Hampstead Heath i London. Kommer bilder i ett annat inlägg. Kändes så himla bra att komma ut, rensa tankar och bara njuta av allt här. Precis när jag kom hem började regnet falla igen. Duschade sedan i kallt vatten, bästa, innan det blev middag med värdfamiljen. Vi pratade om dagen och såg sedan lite av Madagascar 2. När N gick och lade sig började jag med min franskaläxa. Jag skulle hitta motsatser till franska adjektiv. Just nu kan jag inte ens göra det på svenska! Haha. Pappan hjälpte mig med de jag inte kunde och sa att det mesta var rätt så det känns bra! Vi såg sedan lite fotboll, Paris Saint-Germain med Zlatan i spetsen mot Marseille. Det är Frankrikes El Clasico.
Efter klockan tio har jag sett Partiledardebatten och kollat youtube och skickat länkar till Rike om Sverige och hon om Tyskland. Bonne nuit!


En vägg, mitt i allt...
Ja så här ser mitt brändskadade finger ut just nu. Brännskada grad 2. Btw, behöver nagellack, skäms nästan över att visa handen, naglarna ser fula ut ):
Rike och den målade väggen.
Skateboard park och Tour de Bretagne.
Alltså BÄSTA sushin.
Enorm chokladtårta och varm choklad @ Paul.Godsaker @ Paul.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR