Torsdag

Jag vaknade sent imorse, runt tio och åt frukost och satte sedan igång en tvättmaskin. Stannade hemma under förmiddagen och hämtade sedan N i skolan. Han lekte lite medan jag förberedde lunchen, värmde på kyckling som mamman förberett. Jag sa sedan att det var färdigt och han kom till bordet direkt, annars brukar det ta en stund. Han åt superbra, med gaffel och allt. Under tiden jag diskade såg han lite Peppa Pig och sedan sa jag att vi skulle tillbaka till skolan och han svarade: "d'accord!" Alltså inga problem allt, så glad!
Vi gick till skolan och jag lämnade honom där och gick till min franskakurs. På spårvagnen mötte jag Sara och vi pratade svenska under minutrarna dit. Ganska segt på lektionen idag, ingen ork efter lång onsdag och en aning tråkiga (svåra?) uppgifter. Jag sa sedan att jag inte kommer nästa vecka, eftersom jag får besök från Sverige och det var lugnt. Dessutom är det ingen kurs under barnens lov vilket innebär att min nästa lektion är 12 november!
Jag, Sara och Rike gick sedan till spårvagnen och jag hämtade sen N i skolan och vi stannade återigen hemma, det vräkte ned som vanligt. Tänk vilken tur jag hade då, 21 grader och sol på min födelsedag i måndags! Han badade sedan helt utan problem och båda föräldrarna kom hem runt klockan sju. Vi pratade en hel del, både innan och under maten idag. Mamman och jag satt kvar vid bordet efter och pratade om allt mellan himmel och jord.
Gick upp till mig runt nio tiden och skrev lite till bror, om vad han ska ta med sig från Sverige hit när de kommer på besök på LÖRDAG!! Glad tjej. Skypade sedan en och en halv timme med Rike, vi pratade massor och planerade eftersom hon fick veta att hon också är ledig 1-4 november! Kanske blir det en weekend i Paris? :] Nu ska jag sova, fredag imorgon!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR