Vendredi

Jag vaknade klockan åtta och gick upp därefter. Gick ned runt kvart över och sa god morgon och mamman gav mig en check för att köpa N's skolfoton. EN CHECK?! Men det är vanligt här...
N såg lite tv och sedan gick vi till skolan, absolut inga problem! Jag lämnade honom där och förklarade för läraren att han skulle sova siesta hemma och hon var trevlig tillbaka! Han ville gärna vinka genom fönstret, precis som han gör med sin mamma och pappa. Så vi vinkade men han började gråta väldigt mycket, gissar att det var att han inte ville att jag skulle gå... Så sött. Jag köpte hans foton och gick sedan hem och åt frukost.
20 minuter senare mötte jag upp Rike för en fika i stan och planen var att planera nästa veckas långledighet men då wifi på cafeet ej fungerade så satt vi bara där och pratade om allt möjligt. Mitt i allt spelades Swedish House Mafias "Dont you worry child" och det kändes nästan som hemma.
Jag åkte hem och hämtade N i skolan och vi åt lunch hemma, inga problem. Han sov sedan sin siesta och jag såg gårdagens avsnitt av Revenge innan jag vilade en stund. Han vakande efter två timmar och vi målade en teckning till hans pappa för det var hans födelsedag idag. Pappan kom hem vid halv sex och vi pratade lite innan jag gick upp till mig. Stannade där till klockan sju och då kom mamman hem.
Vi åt en apertif och drack champagne och åt sedan pizza till middag. De åkte iväg vid 20.30 för att gå på konsert och jag var sedan barnvakt. Nu har han äntligen somnat tror jag, han sjunger inte längre iallafall. Min förkylning har eskalerat, snörvlar hela tiden...
Det kändes annorlunda imorse, då min farmor och bror har åkt hem. Jag brukade åka till dem på förmiddagen under den här veckan men idag gjorde jag inte det. Men än så länge har jag inte fått hemlängtan. Trodde faktiskt jag skulle få det, som när man umgås konstant med nära släktingar/familj och sedan åker de hem, jag trodde jag skulle få hemlängtan. Men inte än. Och om jag får det, då har jag marabou och julmust att trösta mig med haha :]


Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR