# 1

Detta är några av skillnaderna som jag märkt av mellan Frankrike och Sverige hittills. Jag kommer fortsätta fylla på med fler saker under året! Vill bara poängtera, detta är skillnaderna som jag stött på i Nantes och där jag bor. Don't judge :]

1. Det finns Coca Cola Light utan koffein, vanlig Coca Cola utan koffein, Coca Cola vanilj, Coca Cola Light lime, Coca Cola Light citron och Coca Cola Light blodapelsin.

2. Mataffärerna är gigantiska, finns hur mycket som helst! Och minst 5 alternativ av varje sak. Så mycket sötsaker.

3. Nästan allt är stängt på söndagar. Iallafall mataffärer och andra affärer, dock finns få undantag. 

4. Det är billigare än i Sverige! Allt utom lösgodis och glass.

5. Mjöken kan stå framme i rumstemperatur när den är oöppnad och håller i cirka två-tre månader.

6. Frukost är sötsaker, ofta baguetter med nutella eller sylt.

7. Efter varje måltid äts ost och sedan dessert som kan vara allt mellan en tårtbit, drickyoughurt, chokladpudding till naturell osötad youghurt.

8. Man stressar verkligen inte. Det går tio gånger så sakta när man köar. I kön för att fixa ett busskort, i mataffären eller i klädbutikerna. Det går seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegt.

Kommentarer
Postat av: elinElinElin

Haha jag känner så igen deras kösystem! De kan stanna och prata med någon och stanna upp hela kön - och ingen bryr sig!!!

Svar: haha verkligen!! verkligen ingen bryr sig och så seeeegt....
/Mikaela Åhlén

2012-09-04 @ 12:39:45
URL: http://vilseiparis.blogg.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR