2 september

Jag kom aldrig iväg till någon marknad som var min tanke (precis som jag skrev i inlägget under). Jag skypade med mamma och pappa om hur vi ska göra med julen och när jag ska åka hem till Sverige. Sedan blev det bråttom och jag hann precis med spårvagnen. Tyvärr hade jag missbedömt vädret, 25 grader varmt och jag bar höstkläder. Iallafall, jag mötte upp Rike och Johanna vid centrumet och vi tog spårvagnen och sedan ett båt till en liten gammal fiskeby, jättesött, vid namn Trentemoult. Väldigt nära Nantes faktiskt. Vi gick in i en butik och kollade och jag hittade faktiskt en plånbok! 15 euro (cirka 130kronor). Jag har verkligen letat efter en plånbok länge utan resultat och funderat på att köpa en från Longchamp med 160 euro smärtar lite faktiskt. Så det blev denna och jag är nöjd!
Vi gick en lång promenad runt "byn" och strosade omkring. Såg fina hus, häftiga bilar och annat. Det var rätt roligt, vi jämförde Tyskland och Sverige och kom fram till att Sverige är svindyrt. Jag har faktiskt tänkt på det när jag är här, tycker allt är så billigt för det mesta. 
Sedan åkte vi båten tillbaka för att gå och se om det fanns någon film att se på bion. Vi köpte "bio-godis" på vägen, gigantiska cookies och coca cola light. Vi kom sedan fram till bion och jag sa precis innan: "har ni sett the dark night rising, den ska vara bra!" Vi gick in och såg att 10 minuter senare skulle The Dark Night Rising börja!! Snacka  om sammanträffande. Sånt händer bara i filmer... Eller i Frankrike :] Vi köpte biljetterna och tack vare våra busskort kostade det bara 7,7 euro (cirka 65 kronor!) Vi fick biljetterna och såg på baksidan, näst största popcornen för 2,5 euro (typ 20kronor). Vi kunde inte låta bli, fastän det vi gör här är typ att äta, så jag och Rike köpte den. Fick halva med sockrade och halva med saltade popcorn.
Vi såg iallafall filmen och jag tyckte den var jättebra faktiskt! Se den! Och de sockrade popcornen, riktigt goda tyvärr... Smakade som kalaspuffar! Vi gick därifrån så mätta och sa sedan hej då och jag tog spårvagnen hem. Orkade ingen middag här hemma så jag sitter här i min säng nu och chattar lite på Facebook.

På väg till båten.Hangares à Bananes där borta till vänster, ett ställe med många klubbar och barer.
Fina Nantes. Trentemoult, var mysigare än det ser ut!
Ja men här är turisten själv haha. Vi tog alla varsin bild framför den gamla Mini med brittiska flaggan och här har ni mig.

Comptoir des Quais, affären där min fina plånbok.Biografen Gaumont, gigantisk och häftigt inuti. 12 biosalonger!!
Nästan 4 liter popcorn....
Haha såg det här på vägen hem, "svensk meny". = 1 "svensk" vad det nu kan vara, 1 burk eller flaska och en dessert. Måste köpa menyn och se vad "en svensk" är.

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR