Igår, fredag

Igår jobbade jag min sista dag innan två dagars ledighet. Allt flöt på verkligen jättebra, N var så snäll och duktig! Vi gjorde samma sak som i torsdags, det vill säga; lekte med bilar och läste böcker på förmiddagen och efter hans korta siesta på en och en halv timme vaknade han och då gick vi till parken och spelade boll.
När pappan kom hem började jag att göra mig i ordning för kvällen och runt 19.30 tog jag spårvagnen till stan och mötte upp Rike. Vi gick runt lite och mötte sedan en annan tysk Au Pair, Johanna. Kollade på bion om det fanns filmer på engelska, endast en av typ femton filmer var på engelska!! Hit and Run hette den, no idea.
Vi gick runt och letade efter något ställe att äta. Det slutade med att vi hamnade på ett jättemysigt Crêperie, La Blanche Hermine i Bouffay-kvarteren. Jag hade inte ätit sedan lunch så det blev en galette med räkor, avokado, sallad och "amerikansk sås". Rike och Johanna åt varsin crêpe och vi tre delade på en flaska fransk, torr cider. Där satt jag och beställde på franska, allt gick bara bra men när maten kom in så fick jag en sallad. Juste, jag hade beställt en sallad. Trodde att det var en galette med allt det goda på men jag hade sett på fel sida. Strunt samma tänkte jag, kan vara gott med sallad efter all fransk mat (dvs. pasta, bröd, potatis.)
Det blev en efterrrättscrêpe också, en med nutella och grädde. Alltså de var verkligen kanongoda på det här stället, måste tillbaka och de var inte heller så dyra, tror allt gick på 12 euro (typ 110kronor) vilket är braaaa. Och juste, "amerikansk sås" var typ hamburgerdressing.
Vi satt där och pratade ett bra tag innan vi gick till en irländsk pub. Där blev det Guiness för Rike och Johanna och Leffe för mig. Vi satt där och pratade, lyssnade på den irländska musiken och hade det trevligt. Vi pratade också franska och viss engelska med fransoserna som var på puben, försökte få tips om var man ska gå men det var bara nyinflyttade de vi frågade. Runt tolv började vi gå mot bussarna och spårvagnarna och runt kvart i ett var jag hemma. Så smidigt med spårvagnen, tar 7 minuter från centrum.
Hade verkligen jättetrevligt med Rike och Johanna, är glad att jag iallafall hittat två vänner här i Nantes! 


Var tvungen hahahhaha.
På bion, SOCKRADE popcorn?????!!!! Och 5 liter för 7 euro, mon dieu.Crêperiet när det hade stängt, var en uteservering också.
Älskar att man dricker cidern i koppar.
Ja min sallad, var mycket godare än det ser ut, likaså crêpen nedanför.
Rike och Johanna!
Moi. Blixten gör en ännu blekare än vad man är irl.
Ja vi "lånade hem" dessa. Schotch ale brewed in belgium. Jamen ja.
Utanför puben. Personalen var irländare och pratade bara engelska.
Ja det är sånt här som händer i Nantes på natten!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR