Lördag kväll

Första utekvällen på klubb igår då! Jag tog spårvagnen vid 22.20 till Commerce och mötte efter ett tag upp Rike där. Vi väntade utanför Fnac runt klockan elva ifall någon annan skulle komma dit, vi hade bestämt 23.00 utanför Fnac som mötesplats. Ingen kom så efter en kvart gick vi vidare. Såg ett slagsmål på avstånd mellan en tjej, en kille och en hund. Som tur var kom polisen och ambulansen dit direkt. Vi gick till île de Nantes, så himla bra med Nantes eftersom allt är på gångavstånd! Vi satte oss ned i en av parkerna där flera ungdomar höll till och satt i sina "grupper". Vi satt på kanten av parken och drack vårt rosé. Så konstigt det känns att köpa vin i affären, jag lade upp flaskan på bandet och hon i kassan frågade inte ens om leg. Så annorlunda mot Sverige!
Det gick förbi folk hela tiden, några pratade tyska (tror vi) "Hey german people!" Haha. Vi satt där och pratade länge om allt och inget. Det gick förbi några "skumma" typer också men det kändes aldrig oroväckande eftersom det var så mycket folk i parken. Två stycken stannade och pratade med oss, "where are you from?" "Sweden." "I love
swedish girls!" Jag tänker aldrig säga att jag en svensk igen ;-) Vi sa att vi inte förstod så de gick sedan.

Runt halv ett gick vi till Australian Café och dansade lite där. Runt Hangares à Bananes var många klubbar och barer öppna, 10 stycken kanske? Så vi gick in på ett ställe lite, dansade, gick därifrån och till en annan klubb. Vi behövde aldrig visa leg eller betala inträde och de kollade inte ens genom våra väskor. Så annorlunda. Men det var bra musik! På ett ställe var det drum-and-bass, aldrig hört det tidigare men det var rätt bra! Jag gick fram till DJ:n på en klubb, visade min iphone där jag skrivit "Swedish House Mafia/Avicii". Han nickade till svar och jag trodde han skulle spela något av dem. Det blev endast "I got a good feeling, yeah." ur Levels-Avicii. Besviken :( Nej men det räckte. Fransoser har nog inte helt samma musiksmak som oss svenskar.
Det kom några andra och frågade var vi var ifrån eftersom vi pratade engelska, Spanien svarade vi. Det visade sig att en av dem pratade lite spanska så jag svarade på spanska och sedan gick de därifrån. Tänk vad man kan ha användning av språk haha. Runt halv tre började vi gå mot Commerce, hann precis med sista spårvagnen från Hangares à Bananes till Commerce! Rike tog nattbussen som går varje halvtimme och jag tog en taxi hem, 13 euro kostade det vilket var så värt. Jag betalade förutom taxin inte ett öre för kvällen! Hade verkligen så roligt och är inte alls besviken på nattlivet, det kan bli riktigt bra det här!

Kommentarer
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR