Måndag

Jag vaknade vid halv åtta och åt den dagliga franska frukosten, ni som är Au Pairer/bor i Frankrike, ni vet nog vad jag pratar om... Vid åtta åkte mamman hemifrån, pappan hade tagit tåget vid halv sex till Paris för jobb tror jag. N bytte om och vi borstade tänderna innan det blev lek i hans rum, vardagsrummet och i trädgården. Jag gjorde lite lunch runt klockan tolv och sen sov han sin siesta.
Mamman kom sedan hem och vi gick med N till skolan. Det är väldigt behändigt, den ligger nämligen bara 300 meter från hemmet. Vi var där ett tag, jag blev presenterad för läraren och N fick kolla in allt. Vi gick efter ett tag hem och jag fick ledig tid efter det så runt klockan halv fem åkte jag till stan. Jag gick till centralaste delarna av Nantes och skulle lämna in lite papper till busskontoret för att i slutet av månad få mitt busskort. Totalt stod jag i kö i 50 minuter och när jag var framme lämnade jag bara papperena. Kunde de inte bara haft någon som tog emot de ifyllda papperna?!
Iallafall, jag gick till Fnac, en stor affär som har allt inom musik, böcker, foto, tv, data, ALLT. Kollade om det fanns engelskspråkiga böcker men kunde tyvärr inte hitta det... Funderade om jag skulle ta mig en sväng till IKEA men tog spårvagnen upp mot mina kvarter istället. Planen var att åka till Carrefour, en gigantisk stor matbutik, för att köpa saker till franska-kursen börjar. Jag hoppade av vid Beauséjour istället och gick till Super-U, en annan matbutik och köpte lite pennor, nagellacksborttagning, torkade äppelringar och grönt iste. Gick runt där lite, bara massa affärer så långt man kan se. Jag satte mig på spårvagnen och åkte hem. Hoppade av en hållplats för tidigt och promenerade hem. 
Nu läser jag lite bloggar och ska om ett tag äta middag.

Bilderna från idag funkar inte att lägga in, återkommer...

Kommentarer
Postat av: Rebecca

För en som aldrig ätit en "fransk frukost" - vad innebär en sådan? xD

Svar: Det är baguett/väldigt ljust bröd med sylt eller nutella och kaffe/te! kan ibland också vara sockriga choklaflingor, bara socker frukost!;)
/Mikaela Åhlén

2012-09-04 @ 15:03:00
URL: http://backaintepaback.bloggsida.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR