Rond-point

I Nantes finns många rondeller, väldigt väldigt många. Vissa är "enkla" med endast en rondell, andra korsar spårvagnen mitt i, andra är dubbla med två rondeller och andra är trippla med tre rondeller i samma. Jag är såå glad att jag slipper köra bil trots att jag saknar det väldigt mycket.
Detta är iallafall en av alla rondeller här i Nantes. Mitt i ett villakvarter. Det är bara upphöjning ur marken och med väjningsplikt. Känns ganska onödigt, varför inte ha som vi har i Sverige? (Och ja, jag vände mig och och tittade om någon var i närheten när jag tog denna bild. Kändes rätt fånigt att ta en bild på en "rondell"...)


Kommentarer
Postat av: felicia -

tusen tack!!

Intressant blogg, au pair verkar ju dönajs, speciellt i frankrike!=D

Svar: Tack!! Ja det är faktiskt riktigt najs här i france :D
/Mikaela Åhlén

2012-09-28 @ 23:51:19
URL: http://whofelicia.blogg.se
Postat av: anna

vilken udda rondell, haha!

Svar: ja verkligen!:)
/Mikaela Åhlén

2012-09-30 @ 09:59:39
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se
» KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

« NAMN SPARA INFO?
« E-POST
« URL

» KOMMENTAR